جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت خودداری نهادهای فرهنگی و مذهبی از فعالیت های قرآنی موازی تاکید کرد و خواستار افزایش فعالیت های قرآنی در این استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه بیشتر به آموزه های قرانی تاکید کرد و  اظهار داشت: باید فعالیت های قرآنی در این استان ولایت مدار گسترش یابد و بیش از پیش جوانان و نوجوانان با قران کریم آشنا شوند.

وی با بیان اینکه نباید در کارهای فرهنگی و همچنین فعالیت های قرآنی موازی کاری کرد، ادامه داد: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان می تواند در این خصوص نقش تعیین کننده و مهمی داشته باشد.

لزوم حمایت از نهادهای مردمی

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دستگاه‌ های دولتی باید نقش سیاست ‌گذاری و نظارت داشته باشند، ابراز داشت: باید مدیران امکانات و بودجه‌ های مربوط به فعالیت‌ های قرآنی را در جهت تقویت نهادهای مردمی به کار گیرند.

مجید خدابخش همچنین با تاکید بر اینکه تقویت موسسات و تشکل‌ های قرآنی مردم ‌نهاد ضروری است، گفت: موسسات قرانی فعال و زیادی در استان داریم که باید از ظرفیت آنها در برنامه های اجرایی استفاده کنیم.

گفتنی است، نخستین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت ‌های قرآنی آذربایجان شرقی در راستای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با حضور اعضا در دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha