پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین علی سرلک

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تصریح کرد: تشویق به مصرف گرایی با سبک زندگی قرآنی همخوانی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که سبک زندگی تابعی از هدف و معنای زندگی است، اظهار داشت: آن چه در دنیای غرب از نوع زندگی تعبیر می شود عموماً اشاره به نوع زیست غربی ها دارد و لذا ارتباط تنگاتنگی به محیطی دارد که آن ها باور کرده و آن را قبول دارند.

وی با اشاره به این که فرهنگ مصرفی یکی از مباحث مهم در رابطه با سبک زندگی است، افزود: ما اگر بنا بر آموزه های دینی و قرآنی هدف از زندگی را به درستی درک کنیم، نگاهمان به مقوله مصرف و زندگی یک نگاه درست و متناسب با هدف خلقت خواهد بود و لذا در این صورت تجمل گرایی و مصرف زدگی بیش از حد متناسب با سبک زندگی قرآنی نخواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با بیان این که انسان هایی که در زندگی خویش درمانده اند در نوع نگاه به زندگی مشکل جدی دارند، گفت: بر اساس کلام نورانی قرآن کریم، طراحی زندگی انسان ها براساس تفاوت ها است که شکل می گیرد و از این منظر هر فردی دارای یک مدل است و بر این اساس شاخصه های منحصر به فردی دارد.

وی همچنین بیان داشت: بر این اساس سبک زندگی اسلامی محقق نمی شود مگر آن که آدمی بداند و این باور کلیدی در او شکل بگیرد که از دنیا بزرگتر است و صرفاً برای پرداختن به امور مادی و سرگرم شدن به لذات دنیوی آفریده نشده است.

وی افزود:مهم ترین شاخصه سبک زندگی دینی قناعت است که اشاره به درست مصرف کردن از امکانات و در جای مطلوب دارد و از این حیث مصرف گرایی از نوع افراطی آن که امروز در دنیای مدرن وجود دارد با سبک زندگی دینی و قرآنی نمی خواند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha