جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی_حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم چهار ابرمرد را معرفی کرده است، گفت: ابرمردان صداقت، ابرمردان رسالت، ابرمردان قداست و عبادت و ابرمردان طهارت و تزکیه از جمله این ابرمردان هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در جمع علمای شیعه و اهل سنت استان، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم چهار ابرمرد را معرفی کرده است.

وی افزود: ابرمردان صداقت، ابرمردان رسالت، ابرمردان قداست و عبادت و ابرمردان طهارت و تزکیه از جمله ابرمردانی هستند که خداوند در قرآن معرفی کرده است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه علمای اسلام ابرمردان طهارت و تزکیه هستند، گفت: امام خمینی(ره) مصداق کامل این ابرمردان یادشده در قرآن است.

وی ادامه داد: امام راحل(ره) به معنای واقعی کلمه ابرمرد بود و بعد از انبیاء توانست دل‌ها و اندیشه مسلمانان را به یکدیگر نزدیک کند و موجب وحدت و رحمت آنان شود.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: همان‌گونه که پیامبر اسلام(ص)، پیامبر وحدت و رحمت است، امام خمینی(ره) هم ابرمرد میدان وحدت مسلمانان بود و با نفس رحمانی و با شیوه وحدت‌آفرینی، مسیر صحیح دین اسلام را تبیین کرد و تداوم بخشید.

وی با اشاره به تلاش‌های امام راحل(ره) برای ایجاد وحدت و یکپارچگی در امت اسلامی، گفت: این‌همه آوازه‌ها و عظمت‌هایی که در انقلاب اسلامی به وجود آمده است از یمن وجود و همت مردانه رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: وحدت بی‌نظیری بین شیعه و سنی شکل‌ گرفته که علی‌رغم توطئه‌های استکبار جهانی که می‌خواهد این دو گروه را مقابل هم قرار بدهد، اما این وحدت بحمدلله الگو و الهام‌بخش جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه محور وحدت بین شیعه و سنی، قرآن، رسول اکرم(ص) و ولایت است، تصریح کرد: با این وجود دشمنان شیطنت می‌کنند و در تلاش هستند تا این وحدت را به تفرقه بکشانند ازاین‌رو باید هوشیار باشیم.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه وحدت ما شعاری نیست بلکه واقعی است، افزود: امت اسلامی در کشور ایران با وحدتی مثال‌زدنی، زیر یک پرچم، یک قانون اساسی و تحت لوای رهبری واحد، در کمال آرامش زندگی و گذران عمر می‌کنند.

وی گفت: علمای اهل سنت ما نیز ولایت را قبول دارند و با رهبری بیعت کرده‌اند و این بیعت را حفظ می‌کنند و از این نظر ما اسوه وحدت در جهان اسلام هستیم.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آیه «ادخلوا فی السلم کافه» اظهار داشت: این آیه بیانگر این است که همه مسلمانان باید زیر پرچم دین و دیانت در سلم و آرمش زندگی کنند؛ اما درجایی دیگر قرآن می‌فرماید: «و لا تتبعوا خطوات الشیطان» یعنی از شیطنت‌های گام‌به‌گام شیطان‌ها و شیطان‌صفتان پیروی نکنید.

وی با بیان اینکه دشمنان وحدت شیعه و سنی را نمی‌خواهند، تصریح کرد: فلسفه راه‌اندازی داعش در منطقه از بین بردن وحدت مسلمانان و ایجاد تفرقه بود که بحمد‌الله ناکام ماند و دلیل این ناکامی این بود که جبهه مقاومت فهمیده است که «الکفر مله الواحده» وقتی کفر ملتی واحد است باید مسلمانان هم ملتی واحد باشند تا در برابر جبهه کفر پیروز شوند.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه وحدت نیاز اصلی جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: بدون تردید شیعه و سنی در کنار هم می‌توانند کارهای بزرگ انجام داده و مانع تفرق و گسست بین خود شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha