جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آموزش قرآن

حوزه/مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی ایلام گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان امسال چهار هزار و ۵۰۰ نفر از مردم این استان در کلاس های قرآنی شرکت کردند.

اکبر حق نظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، با اعلام این خبر اظهار کرد: ارایه آموزش های قرآنی به مردم این استان در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 10 درصد نسبت به ماه رمضان پارسال افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این افراد در برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان با عنوان طرح «با قرآن در رمضان»، آموزش های قرآنی را فرا گرفتند. همچنین در قالب این طرح هر روز محفل جزء خوانی قرآن به صورت ترتیل خوانی نیز در مسجد جامع شهر ایلام و در تمامی شهرستان های تابعه استان برگزار و با استقبال مردم مواجه شد.

حق نظری با اشاره به اجرای طرح با قرآن در رمضان همزمان با حلول ماه ضیافت الهی در این استان گفت: این طرح به میزبانی مساجد جامع سراسر استان اجرا شد.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی ایلام افزود: هر روز در قالب این طرح محفل جزء خوانی قرآن به صورت ترتیل در مساجد جامع شهرستان های مختلف استان برگزار و از شبکه استانی سیمای مرکز ایلام نیز پخش شد.

به گفته حق نظری، این برنامه در سایر شهرستان های استان نیز هر روز عصر برگزار و همه ساله با استقبال مردم روزه دار مواجه می شود.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی ایلام همچنین از اعزام 2 مفسر قرآن کریم به این استان خبر داد و گفت: این 2 فعال قرآنی از مجمع عالی تفسیر قم اعزام که در شهرستان های ایلام و دره شهر برنامه های مختلف اجرا کردند.

حق نظری، برپایی محافل انس با قرآن را دیگر برنامه سازمان تبلیغات برای ماه رمضان امسال عنوان کرد و گفت: امسال در مجموع 10 محفل در شهرستان های استان برگزار شد که چند محفل آن با حضور قاریان بین المللی بوده است.

وی با اشاره به فعالیت 120 خانه قرآن روستایی، 30 خانه قرآن شهری و 18 موسسه قرآنی در استان، ابراز داشت: در این مراکز در طول ماه مبارک رمضان آموزش های روخوانی، روان خوانی، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم ارایه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha