پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جنگ نرم

حوزه/ خلاء دین در جامعه سیر حرکت و نفوذ دشمن در کشور را سریعتر می کند، لذا روحانیون و طلاب وظیفه دارند که جامعه و مردم را نسبت به جنگ فرهنگی و روانی دشمنان هوشیار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی صبج امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در نظام اسلامی، اظهار داشت: در این 4 دهه از پیروزی انقلاب هر روز شاهد توطئه ای جدید از سوی دشمنان این مرز و بوم هستیم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به این که امروز وظیفه طلاب و روحانیون در جنگ فرهنگی و اقتصادی دشمنان حساس تر از گذشته شده، گفت: دشمنان که هرگز دوست ندارند منطقه خاورمیانه به ویژه جامعه مسلمین روی آرامش و اتحاد به خود ببیند، دست به هر توطئه ای برای رسیدن به این مقاصد پلید خود می زنند.

وی با تاکید بر اینکه هر روز شاهد ریشه زدن فرقه ای جدید و نوظهور در کشور هستیم، افزود: دشمنان با راه اندازی و حمایت تمام و کمال از عرفان ها و فرقه های نوظهور و منحرف در کشور می خواهد نخست شبهات را در جامعه به ویژه در بین جوانان اشاعه دهد، سپس به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه مذهبی در بین مذاهب اسلامی هستند.

دریایی تاکید کرد: متولیان فرهنگی به ویژه روحانیون و طلاب که در علوم دینی سال ها درس خوانده اند باید با اندوخته هایی که دارند، در صف نخست مقابله با تهاجم دشمنان قرار بگیرند و اجازه ندهند که  دشمن بازی خود را به زمین ما بیاورد، زیرا آن زمان دیگر برای ما دیر شده است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز جامعه تشنه معارف ناب اسلامی و دینی است، خلاء دین در جامعه سیر حرکت و نفوذ دشمن در کشور را سریعتر می کند، لذا روحانیون و طلاب شرعا وظیفه دارند که جامعه و مردم را نسبت به جنگ فرهنگی و روانی دشمنان هوشیار کنند.

وی بیان داشت: یکی دیگر از ترفندهای دشمنان این است که به وسیله عوامل خارجی و نیز عوامل خودفروخته داخلی به دنبال ایجاد بدبینی مردم نسبت به مسئولان عالی رتبه نظام هستند و هر نوسانی در جامعه را تعمدا به مسئولان ارشد نظام و حتی به رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت می دهند که این نهایت پلیدی و پستی دشمنان اسلام و وحدت مسلمین را می رساند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: با این وجود باید اذعان کرد که برخی از کشورهای اسلامی خواسته یا ناخواسته دنبال رو استعمار و استکبار هستند و به نوعی به مزدوران آن در منطقه تبدیل شده اند که این را باید درد واقعی و تاسف برانگیز جهان اسلام نامید.

دریایی با اشاره به اینکه حوزه ها و مدارس علمیه باید توان مقابله با جنگ فرهنگی و روانی دشمنان را افزایش دهند، گفت: امروز حساس ترین روزهای این انقلاب محسوب می شود، زیرا دشمنان از یک طرف به دنبال جدایی و ایجاد تفرقه بین مردم و روحانیون هستند و از سوی دیگر طلاب و قشر روحانی باید با تمام وجود به افشاگری توطئه های خبیثانه دشمنان بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha