جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم «جشن شکرگزاری قرآن» دانش آموزان دختر به همت مبلغات حوزه علمیه تهران

حوزه/ مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: آموزش قرآن، آموزش مفاهیم قرآنی، آموزش نماز و سایر اصول دین باید سرلوحه مدیران آموزش و پرورش باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم، ظهر امروز در جمع اساتید و معاونین حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه باید به مقوله نماز و قرآن در مدارس استان توجه بیشتری شود، اظهار داشت: امروز فرقه ها و نحله های بسیاری در کشور به ویژه در استان کردستان وجود دارند که با تمام قدرت در حال تخریب چهره واقعی اسلامی هستند.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: فرقه های انحرافی به صورت خزنده دست به تخریب ارزش ها و معارف اسلامی می پردازند و هدفشان هم ضربه به شیعه و هم سنی است.

وی ادامه داد: امروز به عینه می بینیم که برنامه ریزی های این فرقه ها بیشتر بر روی مدارس به ویژه مدارس ابتدایی است، لذا مسئولان فرهنگی و مذهبی همانند مدیران حوزوی، تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و... باید برنامه ریزی لازم را برای مقابله با این جریان های منحرف داشته باشند.

این کارشناس امور قرآنی با تاکید بر اینکه امروز سرمایه گذاری دشمن بر روی کودکان و نوجوانان این سرزمین و نظام است، بیان داشت: دشمن با صرف هزینه میلیارد دلاری به دنبال تضعیف باورهای دینی در بین جامعه به ویژه در بین جوانان، نوجوانان و کودکان است، لذا نباید در مقابل این عمل سو دشمنان دین خدا ساکت بنشینیم.

حجت الاسلام کریمی مقدم عنوان کرد: مدیران و مسئولان مدارس نیز باید از این وضعیت به خوبی مطلع باشند و آموزش های دینی و مذهبی را جز لاینفک دروس آموزشی قرار دهند تا هجمه های فرهنگی دشمنان به دین و آیین این سرزمین کمتر شود.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: آموزش قرآن، آموزش مفاهیم قرآنی، آموزش نماز و سایر اصول دین باید سرلوحه مدیران آموزش و پرورش باشد.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: کودکان به دلیل اینکه افکار آنان همانند آینه پاک است برای پذیرش هرنوع اطلاعاتی آمادگی دارند و این همان موردی است که دشمنان این نظام به خوبی از آن باخبرند، لذا باید تا زمان هست برنامه جامع و عملی در مقابل دشمنان این آب و خاک تدوین و اجرایی کنیم.

حجت الاسلام کریمی مقدم با انتقاد به اینکه دغدغه مسئولان فرهنگی در این گونه حوزه ها در یک یا چند جلسه خلاصه می شود و دیگری خبری از کار عملیاتی نیست، گفت: مسئولان نباید مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان را تنها معطوف به برگزاری جلسه و همایش کنند، بلکه باید عملا و در راه رضای خدا وارد میدان شوند.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: البته نباید تمام مسئولیت های مقابله با تهاجم فرهنگی را معطوف به مدیران و مسئولان کرد، بلکه خود مردم و جامعه نیز دراین باره مسئول هستند و باید در کنار مسئولان در این جنگ و جبهه فرهنگی حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha