جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست صمیمانه با عوامل  سریال سر دلبران

تهیه کننده سریال "سر دلبران" تصریح کرد: متاسفانه برخی حساسیت های بیجا، تولید سریال های مذهبی را در تلویزیون کُند کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد رضا شفیعی طی سخنانی در نشست نقد و بررسی این سریال که امروز با حضور برخی از عوامل آن و به همت خبرگزاری حوزه در سالن جلسات ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزار شد، با بیان این که بیش از 99 درصد سریال های موجود در کشور از سوی صدا و سیما ساخته و پخش می شود، اظهار داشت: بنده حدود نوزده سال است که در تلویزیون فعالیت می کنم و با وجود آن که در ساختار نظام جمهوری اسلامی و با پول بیت المال کار می کنیم اما باید بگویم که به جهت حساسیت های بالا، سخت ترین کارها ، تولید سریال های دینی و مذهبی است.

وی با بیان این که سخت گیری ها و حساسیت های بیش از حد باعث کاهش تولید سریال های مذهبی و نیز ایجاد فاصله قابل توجه بین تولید آنها شده است، گفت: برای شخص بنده شاید ساخت سریال های غیرمذهبی که سوژه های ملتهب روز را هم نداشته باشند، ساده تر باشد چرا که حساسیت ها نسبت به این قبیل آثار کمتر است.

شفیعی افزود: در عین حال معتقدم که ما باید سریال های خوب و فاخر بسازیم و حمایت ها از این کارها بیشتر شود و حال آن که گاهی اوقات برخی حساسیت های بیجا مانع این مساله است.

وی بیان داشت: البته به طور کلی فیلم ساختن در تلویزیون کار سختی است چه آن که از سویی نیز نظامات ما ، نظامات دولتی است و معمولاً انگ سفارشی سازی به ما زده می شود.
این تهیه کننده با سابقه سینما و تلویزیون همچنین در خصوص آمار مخاطبان تلویزیونی درباره  سریال های رمضانی امسال گفت: انصافاً نظرسنجی سازمان صدا و سیما نظرسنجی دقیقی است و در این نظرسنجی با وجود اختلاف کم، سر دلبران در بین سریال ها سوم شد، اما با این حال رضایمندی مخاطبان آن از بقیه بالاتر بود و این نشان از کیفیت کار می دهد و این که مخاطب با آن ارتباط لازم را برقرار کرده است.

وی با انتقاد از برخی مشاوران و نهادهایی که در آغاز نخواستند که اسمشان در تیتراژ سریال مطرح باشد ، افزود: قبل از این که کار ساخته شود به جای همکاری کردن، متاسفانه گاهی عدم همکاری و مشارکت را می بینیم و حال آن که باید کسانی و نهادهایی که متولی هستند برای این موضوعات وقت گذاشته و هزینه هم بدهند تا آثار خوب و فاخری ساخته و پخش شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha