پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام  مجتبی ذوالنور

در شرایط حساس کنونی که دشمن با فشارهای ناجوانمردانه اقتصادی ، بیش از هر زمان دیگری خباثت خود را نشان داده، تحکیم وحدت و انسجام در داخل و نیز ترمیم کابینه دولت ، مهم ترین پیش نیازها و الزامات برای حل مشکلات اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور ، نماینده مردم قم در مجلس و از چهره های سرشناس، سخنان وحدت آمیزی در جلسه شورای اداری استان قم مطرح کرد که نشان از آن دارد که همه باید در وضعیت حساس کنونی بر تحکیم انسجام و اتحاد ملی در برابر دشمن خبیث و ناجوانمرد اصرار بورزیم و هر کس در این میدان البته سهم خود را به نیکی و درستی به جای آورد.

وی به صراحت اعلام داشت: " چه در کمیسیون های مجلس و چه به طور کلی در سطح عالی قوای سه گانه کشور ، همه تلاش ها از سوی مسئولان و دلسوزان نظام بر این محور قرار گرفته که در این دوران گذار و سخت که دشمن فشار اقتصادی مضاعفی علیه کشور و نظام اسلامی وارد کرده ، دولت را یاری دهیم تا از این مقطع نیز به سلامت عبور کنیم".

پس از سخنان وحدت آمیز و واقع بینانه و در عین حال اُمیدوارکننده رئیس‌جمهور در جلسه اخیر هم‌اندیشی مدیران اجرایی دولت و البته پس از تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تقویت انسجام داخلی برای مقابله با اهداف و برنامه های دشمن و به خصوص پرهیز جدی از دوقطبی سازی در فضای جامعه، اینک آحاد مردم منتظر هستند که در سایه این همگرایی قابل توجه و اُمید بخش، شاهد تحرکات خوبی در زمینه اصلاح مدیریت اقتصادی دولت و احیاناً ترمیم کابینه برای حل مشکلات معیشتی باشیم.

آنچه قابل توجه است این که در مقطع حساس کنونی، دیگر زمان سر دادن شعار و تکیه بر تاکتیک گفتار درمانی و نیز حاشیه سازی های بی مورد در کشور نیست بلکه باید با اذعان به نقاط ضعف و کم کاری ها، در مسیر اصلاح گام برداشت و از همه ظرفیت های موجود کشور به خصوص در بخش مرتبط با اقتصاد مقاومتی، بهره جُست.

مسئولان و دولتمردان ضمن مقابله قاطعانه با مفسدان اقتصادی و دلالان و رانت جویان و رانت خوارانی که در این وضعیت آشفته به اقتصاد ملی و منافع مردم ضربه می زنند، می بایست زمینه های حمایت از تولیدکنندگان واقعی را فراهم آورده و ارز موجود در کشور را برای تقویت این فعالان اقتصادی خرج کنند.

بی شک قاطعیت در اجرای قانون و صراحت و عدم مماشات در ناکارآمد گذاشتن ناامن کنندگان اقتصاد یک ضرورت بی چون و چرا در برهه حساس کنونی است.

طبعاً برای تحقق چنین هدفی نیازمند وجود مدیران دلسوز، پرتلاش و معتقد به حرکت جهادی هستیم، همچنان که در سال های دفاع مقدس و برهه های گوناگون انقلاب ، همین نگاه مدیریت جهادی بود که کشور را از بحران های مختلف به سلامت عبور داد تا آن جا که اینک بزرگترین تحلیل گران و استراتژیست های کاخ سفید به قوت نظام جمهوری اسلامی معترف هستند.

قوت نظام و پیوند عمیق ملت با آن که به برکت هدایت های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب حاصل شده ، البته نباید ما را بفریبد ، چه آن که هوشیاری و تلاش مضاعف در مقطع فعلی یک اصل اساسی است تا بتوانیم از این دوره دشوار عبور کرده و بتوانیم بر فتنه های پیچیده اقتصادی و اجتماعی دشمن فائق گردیم.

سید محمد مهدی موسوی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha