جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم

حوزه/ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بر نقش بارز مجمع روحانیون مهندس در عرصه مطالبه گری ساخت و ساز کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، امین مقومی امروز در گردهمایی حوزویان مهندس که به همت مرکز خدمات حوزه برگزار شد گفت: از کلیه دست‌اندرکاران برپایی این همایش به ویژه از مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تقدیر می‌کنم که همت کردند و طلاب مهندس و همچنین فرزندان و همسران خانواده روحانیان که در رشته‌های مهندسی تحصیل کردند را گردهم آوردند.

وی با اشاره به تشکیل مجمع حوزویان مهندس در استان قم بیان داشت: تشکیل چنین مجمعی می‌تواند منشأ برکات و اقدامات مؤثر و تأثیرگذاری باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: این مجمع می‌تواند ارتباطی نزدیک و مستمری با مراجع تقلید و دفاتر آنان برقرار کند و طرح و پیگیری برخی از مسائل فقهی مرتبط با ساخت و ساز نیز از جمله مأموریت‌های این مجمع می‌توان در نظر گرفت که هم اکنون جای آن خالی است.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر نامی که برای هر سال انتخاب کردند گرچه اقتصادی بوده است اما باید توجه داشت که این نام‌ها با مقوله‌های مهندسی نیز در ارتباط است.

مقومی مطالبه گری را یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود: مجمع حوزویان مهندس چون مستقل است می‌تواند مطالبه گری در حوزه‌های مختلف مرتبط با مهندسی را داشته باشد زیرا مطالبه‌گری از خصوصیات دانشگاهیان و دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی است.

وی ادامه داد: در سیاست‌های کلی نظام به خانواده توجه ویژه‌ای شده است و امروز بازنگری نظام شهرسازی مبتنی بر خانواده مهم و ضروری به نظر می‌رسد که متأسفانه در این باره کار چندانی نشده است و امیدواریم این مجمع اثرگذاری خوبی داشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز از این مجمع حمایت می‌کند و امیدواریم قم در عرصه‌های مطالبه‌گری و همچنین تولید علم پیشتاز باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha