پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله امامی کاشانی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که امام صادق(ع) همواره بر پیوند مردم برای جلوگیری از نفوذ دشمن تاکید فرموده اند، گفت: مقام معظم رهبری هم امروز بر این امر تاکید دارند و اتحاد و وحدت کلمه خواست امام زمان (عج) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله امامی کاشانی، امروز 15 تیر ماه، در خطبه های نماز جمعه تهران، با تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه امام صادق (ع)، گفت: خداوند مرحوم آیت الله کاشانی(ره) را بیامرزد که وقتی ریاست مجلس شورای ملّی را به عهده داشت، 25 شوال، سالروز شهادت امام صادق(ع) را تعطیل اعلام کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود : امام صادق(ع) اسلام را تبیین کردند و امت اسلامی در زمان ایشان در زمینه تضارب افکار علمی و فرهنگی تشویق شدند و مجامع بحث در مسائل کلامی در زمان امام صادق (ع) رشد چشمگیری داشت.

وی ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) در زمانی به تبیین اسلام پرداختند که بنی امیه فضا را تاریک کرده بودند و جنایات زیادی مرتکب می شدند آنها می خواستند اسلام و مردم را از پیغمبر جدا کنند و در این راه برایشان شیعه و سنی تفاوتی نداشت .

خطیب جمعه تهران افزود: حضرت صادق (ع) از فرصت رفتن بنی امیه و آمدن بنی عباس استفاده کرد تا اتحاد در اجرای امور اجتماعی را برای مردم تبیین کنند و ارتباط بین مذاهب را ایجاد کردند و مردم را با خدا، پیغمبر(ص)، حضرت علی(ع) و اولاد آن حضرت پیوند دادند.

آیت الله اماامی کاشانی با بیان اینکه امام صادق (ع) 4 هزار شاگرد از سراسر جهان اسلام داشتند و مرحوم شیخ طوسی در رجال، نام 3222 نفر از شاگردان امام‌صادق(ع) را با مشخصات ذکر می‌کند و می‌نویسد که اکثریت نزدیک به اتفاق آن‌ها، اهل سنت بودند، گفت: امام ششم دین را تبیین کردند و امروز هم روایات امام صادق (ع) راهنمای خوبی برای دانشمندان اسلامی است .

عضو خبرگان رهبری با بیان این که فعالیت های امام صادق(ع) برای اتحاد جهان اسلام و وحدت کلمه باید سرلوحه فعالیت های امروز ما قرار گیرد، ابراز داشت: حضرت همواره بر پیوند با مردم برای جلوگیری از نفوذ دشمن تاکید داشتند. مقام معظم رهبری هم امروز بر این امر تاکید دارند و اتحاد و وحدت کلمه خواست ایشان و امام زمان(عج) است.

خطیب موقت جمعه تهران تصریح کرد: تفرقه و به هم ریختن مسلمین خواست صهیونیست هاست. آنها قصد ایجاد دعوا، تشنج و آشوب در میان مسلمانان دارند و در چنین شرایطی باید بر وحدت کلمه تاکید کرد .

وی به اظهارات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام‌حسین(ع) در مورد ضرورت محکم کردن پیوند با مردم اشاره و تصریح کرد: کلام رهبر معظم انقلاب، همان بیان امام ششم(ع) است. مقام معظم رهبری می فرمایند« باید مراقب باشیم که دشمن نفوذ نکند»؛ آن روز هم امام صادق(ع) می‌فرمودند نباید بگذاریم دشمن نفوذ کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ضمن تاکید بر لزوم حل مشکلات اقتصادی مردم و برخوردی قالع با اخلالگران اقتصادی، گفت: قوه قضاییه، مجلس و دولت همه به این مساله توجه دارند که برنامه‌ریزی باید برای حل مشکلات، یک برنامه‌ریزی تهاجمی باشد. ما الان در جنگ سرد و جنگ اقتصادی هستیم،‌ دفاع هم نمی‌کنیم. هجوم بر ما آورده اند پس باید تهاجم داشته باشیم، نه اینکه صبر کنیم.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه کشور امروز به برنامه تهاجمی نیاز دارد، تاکید کرد: نقدینگی زیادی در دست مردم است. در رسانه‌ها و اخبار نیز حدود نقدینگی اعلام شده که چقدر زیاد است. این نقدینگی را باید به سمت تولید هدایت و راه تولید را باز کرد.

عضو خبرگان رهبری افزود: بر دولت و قانون‌گذاران وظیفه است که ثروت در کشور رها نباشد و به سمت تولید برود، پرا که اشتغال ایجاد می‌کند و جوانان از بیکاری نجات می یابند.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: اگر می‌خواهند ملت ایستاده باشند باید اقتصادشان درست باشد. باید برنامه‌ریزی کرد و با آدم‌های قوی، دلسوز،  برنامه‌ریز و پیگیر، با تهاجم حرکت کرد. دشمن الان با تمام توان به سمت ما حرکت می‌کند و ما نیز باید با تمام توان در مقابل دشمن بایستیم.

امام جمعه موقت تهران، ضرورت همبستگی میان امّت اسلامی را مورد تأکید قرار داد و افزود: نفرت بر آنها که در شبکه‌های تلویزیونی مطالبی را تفرقه افکن را بیان می‌کنند.

وی در پایان با تقدیر تشکر از سردار سلیمانی به دلیل حمایت از مواضع عزتمندانه رئیس جمهور، گفت: این نامه در انسجام ملت خیلی موثر بود و دشمن از چنین حرکاتی می‌ترسد و حساب می‌کند و می‌گوید اینها با هم هستند. بدون تردید این اقدام یک اقدام اساسی، علمی،‌ دینی و عقلی است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha