جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: افرادی که افراط و تفریط می کنند، خائن به خون های بسیاری هستند که برای برافراشته شدن پرچم شیعه ریخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مروّجی طبسی در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) که در دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق  علیه السلام رئیس مذهب تشیع عنوان کرد:یکی از نکات بارز زندگی امام صادق (ع) مقابله با افراط و تفریط شیعیان بود.

فضیلت ولایت امام علی (ع)

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برتری ولایت امام علی (ع) گفت: امام صادق (ع) می فرمایند ولایت علی ابن ابی طالب (ع) برای من از ولادت من از نسل ایشان افضل است. زیرا ولادت من از نسل ایشان فضل است و ولایت ایشان برای من واجب.

شیعیان جهان قربانی جهالت افراطی ها

حجت الاسلام والمسلمین مروجی طبسی در ادامه ضمن محکوم کردن افراط و تفریط های موجود در جامعه گفت: چندی پیش یکی از برادران اهل کشور افغانستان با من تماس گرفته بود و در حین صحبت کردن اشک می ریخت. دلیل را اینگونه عنوان کرد که تمام دشمنان تشیع در افغانستان علیه شیعیان متحد شده اند و شب و روز را بر پیروان اهل بیت (ع) سیاه کرده اند. این ها نتیجه جهالت افرادی است که  علیه مقدسات مذاهب اسلامی سخن می گویند و فعالیت می کنند. حرف زدن و لعن کردن که کاری ندارد، این افراد اگر راست می گویند به کمک شیعیان مظلوم در جهان بشتابند.

برخورد امام صادق (ع) با افراطیون

وی افزود: ما در عین اینکه بر مواضع خود استوار هستیم اما به دنبال اختلاف با سایر مذاهب هم نیستیم. امام صادق (ع) در برابر فعالیت عده ای به ظاهر شیعیان که به مساجد می رفتند و به توهین و لعن علنی می پرداختند، فرمود: اینها با این ادعا که پیرو من هستند، مرا انگشت نما و کار مرا خراب کرده اند. روش من این نیست که اینها به آن عمل می کنند. امیدوارم در قیامت بین من و اینها جمع نشود.

امام خمینی (ره) احیاگر نام تشیع

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار داشت: بنده مدتی پیش 12 میهمان از آفریقا داشتم که همگی از اهل سنت بودند. یکی از آنها می گفت تا زمانی که امام خمینی (ره) فعالیت های خود را آغاز نکرده بود ما هیچ اسمی از تشیع نشنیده بودیم و بعد از شنیدن نام امام خمینی (ره) بود که ما با تشیع آشنا شدیم. وی افزود: متاسفانه دشمنان نگذاشته اند در مناطق ما حتی یک مسجد به نام امام علی (ع) باشد و همه اینها دست به دست هم می دهد تا ما از بردران شیعه خود بی خبر باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha