سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
فاضل

حوزه/ مسؤول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه ۶۵ درصد طلاب کشور زیر ۳۰ سال هستند، گفت: این آمار نشان می دهد که ما با جمعیت جوانی رو برو هستیم به همین دلیل نظام آموزشی باید یک نظام آموزشی پویا باشد تا میزان جذب در حوزه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل امروز در نشست با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در حوزه علمیه همه معاونت ها تحت یک مجموعه فعالیت می کنند و آن مجموعه مدیریت حوزه علمیه است و اولین کاری که باید در این مجموعه انجام شود، هماهنگ بودن آن و حرکت با یک آهنگ است.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه 65 درصد طلاب کشور زیر 30 سال هستند، افزود: این آمار نشان می دهد که ما با جمعیت جوانی رو به رو هستیم، به همین دلیل نظام آموزشی باید یک نظام آموزشی پویا باشد تا میزان جذب در حوزه افزایش یابد.

وی بادامه داد: نسبت به جذب در حوزه باید اهتمام ویژه و برنامه ای مدون در طول سال داشت و از ظرفیت آموزش و پرورش و مدارس امین استفاده کرد، چراکه استفاده از این ظرفیت جذب در حوزه علمیه را آسان تر و کیفی تر خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل به نقشه های شوم دشمن و تخریب روحانیت در رسانه ها و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دشمن برنامه ریزی حساب شده ای برای این موضوع دارد و یکی از گروه هایی که در آمریکا روی آن مطالعه می شود، روحانیت شیعه است و دلیل این حساسیت، تاثیرگذاری این قشر است.

مسؤول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور ارتباط با خدا و توجه به علم، لزوم مراقبت از رفتار خود و خانواده، ایجاد آرامش در دل مومنین، مبارزه با خرافات، ارتباط با مردم، حمایت از حکومت اسلامی، حفظ و قداست طلبگی و زی طلبگی، دعوت مردم به نیکوکاری و تقوا پیشه کردن را از جمله مهمترین وظایف روحانیت برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در پایان با بیان اینکه امروز حفظ دین و دینداری بر همه مردم مسلمان واجب است اظهار کرد: دین یک امانت است و باید از آن نگهداری کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha