جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که بازکردن گره های اقتصادی کشور نیاز به کارشناس خارجی ندارد، گفت: عدالت هدف حکومت اسلامی است و قسمت عمده اقامه عدل رسیدگی به مشکلات آحاد جامعه است و وضع فعلی اقتصادی مردم زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم کرده است، لذا حوزه علمیه نمی تواند نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصهانی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان در نشست خبری که امروز برگزار شد با اشاره به دلیل برگزاری این نشست گفت: دلیل برگزاری این نشست آن است که خبرگان باید سلسله مطالبات رهبر معظم انقلاب را پیگیری کنند و مسؤولان بدانند که چه اموری را باید در اولویت قرار دهند تا متوجه شوند که نواقص کارهای خود در قوه مقننه، قضائیه و مجریه چیست.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این نشست ها بی شک نمی تواند تمام مشکلات را حل کند، اما قطعا یکی از مسائل راهگشا این است که مطالبات واقعی مردم به طور شفاف و صریح بیان شود.

مدیر حوزه علمیه استان همدان ادامه داد: باید اشکالات را بپذیریم و هر مسؤولی جوابگوی رفتار کاری خود باشد و این نحوه گفتمان سازی می تواند مشکلاتی را در جامعه حل کند و مسؤولان هم در پی آن هستند که مشکلات مردم را به حداقل برسانند، اما گاهی فکرمی کنند که مشکلات در آن حد نیست.

وی ادامه داد: البته با بیان مشکلات، مشکلات حل نخواهد شد و راهکارهایی باید در این زمینه ارائه شود، اما مساله مهم آن است که با بی تفاوتی نسبت به مشکلات اتفاق مهمی نخواهد افتاد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: کارآمدی اصل نظام نباید مورد هجمه دوستان نادان و دشمنان دانا قرار گیرد و این نظام مستند بر قرآن کریم و روایات است و این نشست ها برای برطرف کردن مشکلات و عرضه مطالبات واقعی مردم به مسؤلان است.

وی تصریح کرد: اگر این نظام ولایت مدار نبود، حماسه ای مانند دفاع مقدس رقم نمی خورد که در برابر تمام دنیا استقامت کند و یک وجب از خاک خود را از دست ندهد و این بسیج عمومی گوش به فرمان ولایت فقیه امری انکار ناشدنی است.

آیت الله موسوی اصفهانی تاکید کرد: نقش ایران در امنیت منطقه و برافراشتن پرچم اسلام و استقامت در برابر کفر انکار ناشدنی است و باید این مساله با قدرت تقویت شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تحریم ها از زمان اوائل انقلاب بوده و هزینه ای که در برابر تحریم ها می پردازیم، کمتر از هزینه ای است که در مقبل سازش و تسلیم در برابر غرب باید بدهیم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: حضور مردم در صحنه بسیار مهم است. آنان علی رغم این که در مشکلات اقتصادی به سر می برند، اما در روز 22 بهمن ماه همه آحاد جامعه مانند سال هایی نخست انقلاب به میدان آمدند، لذا دشمن بدانند مردم انقلاب خود را به گرانی و بیکاری نمی فروشند.

وی افزود: بی شک مسؤولان قول دادند که مشکلات بیکاری و اقتصادی را برطرف کنند، اما نتوانستند آن طور که وعده کردند رفتار کنند و مقصود از این نشست ها تضعیف نظام نیست، بلکه می خواهیم که بگوییم که مردمی که این گونه در صحنه هستند، مشکلاتی هم دارند.

آیت الله موسوی اصفهانی اظهار کرد: هر چقدر مشکلات مردم بیان شود، سبب دلگرمی و امدواری آنان می شود و یکی از خدمات به مردم این است که مشکلات را به مسؤولان منتقل کنیم و صدای مظلومیت گروه و فردی از جامعه را به گوش مسؤولان برسانیم. چرا که کسی که ندای مسلمانی را بشنود و کاری نکند، در برابر خدای متعال مسؤول است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مسؤولان باید بهتر از این رفتار می کردند، البته انقلاب اسلامی در مسیر خود، خواه نا خواه فراز و نشیب هایی دارد که باید با سرعت برطرف شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: قبول داریم که دشمنان با تحریم ها، اقتصاد کشور را مورد هجمه قرار داده اند، اما مسؤولان با توجه به رهنمودهایی که رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد بیان می کنند باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: عدالت هدف حکومت  اسلامی است و قسمت عمده اقامه عدل رسیدگی به مشکلات آحاد جامعه است و وضع فعلی اقتصادی مردم زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم کرده است، لذا حوزه علمیه در این زمان نمی تواند نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که در فتنه 88 ولایت فقیه با قدرت در برابر اغتشاش گران داخلی و خارجی ایستاد و ادعای ابطال انتخابات را نپذیرفتند و این تصمیمی بود که هر انسان عاقلی آن را تایید می کند، افزود: هر جا تهدیدی وجود داشته و یا دارد، جوانان می توانند تهدید را به فرصت تبدیل کنند، لذا دولتمردان باید به توان جوانان کشور اعتماد کنند.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان تصریح کرد: بازکردن گره های اقتصادی کشور نیاز به کارشناس خارجی ندارد و حل مشکلات به وسیله بیگانگان خوابی تعبیر نشدنی است مانند قضیه برجام که کشور را معطل خود کرد و در آخر هم هیچ مشکلی را برطرف نکرد، لذا دولتمردان نباید فریب برجام اروپایی را بخورند و مجلس ، دولت، قوه قضائیه و رسانه ملی باید یک صدا و همدل باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha