جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اللهوردی

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان کرمان با بیان اینکه آشنایی با قرآن و زیبا خوانی قرآن یک فضیلت برای روحانیت است، گفت: یکی از آسیب‌های اخلاقی انسان عُجب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین اللهوردی، در مراسم اختتامیه سومین دوره زیبا خوانی قرآن کریم اظهار داشت: ما چه طلبه باشیم، چه نباشیم همین‌که نماز و قرآنمان را صحیح بخوانیم، خود نوعی تبلیغ است و زیبا خواندن قرآن به‌خودی‌خود جاذبه دارد. مگر نبودند کفاری که جذب صوت قرآن پیامبر (ص) می‌شدند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمان تصریح کرد: در تاریخ ذکرشده است که مخالفان پیامبر (ص) شب‌ها می‌آمدند و صوت قرآن رسول‌الله (ص) را مخفیانه گوش می‌دادند و شب اول که این افراد همدیگر را دیدند باهم تعهد کردند که دیگر هیچ‌کدام برای شنیدن صوت محمد (ص) نیاید، تا کسی از این موضوع خبردار نشود، اما شب بعد باز همگی برای شنیدن صوت پیامبر (ص) جمع شدند، این اثر جاذبه صوت رسول اکرم (ص) بود که حتی دشمنان را به خود جذب می‌کرد.

وی با بیان اینکه آشنایی با قرآن و زیبا خوانی قرآن یک فضیلت برای روحانی است، افزود: طلبه‌ای که دارای این فضیلت است  باید سعی کند در هرکجا که هست، در مسجد یا خانه تلاوت قرآن داشته باشد تا با این کار به‌نوعی تبلیغ دین کند؛ کار دیگری که یک طلبه مأنوس با قرآن باید انجام دهد این است که برای بچه‌های محل خود کلاس قرآنی تشکیل دهد، طلبه‌ها باید این کار را جدی بگیرند و دنبال جمعیت زیاد هم نباشند و از دوستان و فامیل خود شروع کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اللهوردی خاطرنشان کرد: قاریان قرآن به خاطر ارتباط ویژه‌شان با قرآن کریم از توفیقات بسیاری برخوردار هستند، همچنین در این زمانه برخلاف گذشته آموزش‌های مختلفی برای پیشرفت قاریان در نظر گرفته‌شده است که باید از این فرصت‌ها استفاده کامل شود.

وی، غرور را یکی از آفات قاریان قرآن برشمرد و بیان کرد: اما یک قاری باید حواسش باشد که غرور پیدا نکند، «فواره چون بلند شود واژگون شود» یعنی وقتی انسان را غرور بگیرد به زمین می‌خورد. غرور یعنی انسان خود را در اوج ببیند؛ این در اوج دیدن آغاز سقوط است، کم نبودند افرادی که با قرآن مأنوس بودند اما به علت این غرور به زمین خوردند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمان افزود: یکی از آسیب‌های اخلاقی که به سراغ انسان می‌آید عُجب است که از کارهای خوب و معنوی به سراغ انسان می‌آید، گاهی همین کار با قرآن امکان دارد انسان را دچار عجب کند؛ پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «رب تال القرآن و القرآن یلعنه» چه بسیارند کسانی که قرآن می‌خوانند، اما قرآن آن‌ها را لعنت می‌کند. ما باید حواسمان باشد که انس به قرآن در عین اینکه یک نقطه مثبت و سکوی پرش است درعین‌حال امکان دارد یک نقطه‌ضعف و باعث سقوط شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha