چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دوره «میثاق طلبگی» حوزه علمیه کرمان

حوزه/ دوره طرح میثاق طلبگی ویژه داوطلبین ورود به حوزه علمیه کرمان در دو نقطه استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، دوره طرح میثاق طلبگی ویژه داوطلبین ورود به حوزه علمیه کرمان، در مدارس ابراهیمیه و محمودیه کرمان و مدرسه امام صادق(ع) جیرفت شروع شد.

صبح امروز مراسم افتتاحیه دوره میثاق در شهر کرمان در مدرسه ابراهمیه برگزار شد که طی آن، ابتدا حجت الاسلام و المسلمین حسین اللهوردی، مدیر حوزه علمیه کرمان توصیههایی به داوطلبین ورود به حوزه داشت.

در ادامه، حجت الاسلام احمد مومنی، معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان در رابطه با هدف برگزاری طرح میثاق طلبگی، گفت: هدف از برگزاری دوره طرح میثاق، آشنایی ورودیان جدید با زندگی طلبگی، آداب و زی طلبگی، اهداف روحانیت و رسم و راه روحانیت است.

وی در رابطه با برنامههای دوره میثاق، بیان داشت: دوره میثاق طلبگی در کرمان از امروز شروع شده و تا جمعه 29 تیرماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. در این مدت سعی بر این است که طی برنامههای متنوع، راه و رسم طلبگی به شرکت کنندگان آموزش داده شود.

حجت الاسلام مومنی در رابطه با برنامههای این دوره افزود: در این دوره برنامههای فرهنگی چون زیارت امامزادگان و گلزار شهدا همچنین جلسات انس با قرآن دیده شده؛ برنامههای ورزشی چون کوهپیمایی و شنا از دیگر برنامههای این دوره میباشد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره بایستی در کلاسهایی با موضوعات نظام حوزه، اخلاق  طلبگی، رسم طلبگی که توسط اساتید بومی و اعزامی از قم برگزار میشود شرکت نمایند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان خاطر نشان کرد: دوره میثاق در دو نقطه از استان کرمان برگزار میشود که در جنوب توسط مدرسه امام صادق(ع) جیرفت و با حضور 100 نفر و در مرکز استان در مدارس ابراهیمیه و محمودیه شهر کرمان و با حضور 180 نفر برگزار میشود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha