پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعزام طلاب خواهر

حوزه/معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس از اعزام ۸۰ نفر از برگزیدگان طلاب مدارس علمیه خواهران سراسر استان به دومین دوره طرح ولایت طلاب خواهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، خانم سیده رقیه علوی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس در تشریح ضرورت اجرای طرح ولایت، گفت: دشمنان اسلام پس از احساس خطر در حیات مادی خود بعد از استقرار نظام مقدس جمهوری اسامی و استمرار ارزش‌ها و باورهای دینی در جامعه، درصدد تضعیف و ایجاد انحراف در مبانی باورهای دینی نسل جوان برآمدند و براندازی نرم اعتقادات فکری را با القائات افکار انحرافی همچون نسبیت و شکاکیت معرفتی، مادی انگاری جهان و انسان، نسبیت ارزشی، دموکراسی و ... طراحی کردند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای اصلی مقابله با این توطئه‌ها، توسعه و گسترش معرفت و بصیرت دینی، بر پایه اندیشه‌های بنیادین اسامی برای تقویت قدرت تحلیل منطقی و مستدل است که در همین زمینه، دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) طراحی شده است.

خانم علوی با تأکید بر اهمیت اجرای طرح ولایت در زمینه تعمیق باورهای دینی گفت: ارائه نظام صحیح تفکر دینی و دستیابی به معرفت دینی، آشناسازی و تعمیق و تحکیم مبانی اندیشه اسلامی، نقد اندیشه‌های باطل، انحرافی و معارض با مبانی اندیشه اسلامی، تربیت نیروهای هم‌طراز انقلاب اسلامی، تأثیرگذاری فرهنگی و عقیدتی در مراکز علمی و فرهنگی و گسترش اعتقاد نظری و التزام عملی به ولایت‌فقیه بر اساس مبانی اندیشه اسلامی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح ولایت است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس اظهار کرد: بحمدالله به لطف الهی و عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) پس از برگزاری اولین دوره طرح ولایت طلاب خواهر در تابستان ۹۶، با تأکید مجدد رهبر انقلاب، دومین دوره طرح ولایت طلاب خواهر در جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج علیه آلاف التحیه و الثناء از 23 تیر تا اول شهریور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: 300 نفر از طلاب مدارس علمیه خواهران پس از مصاحبه و آزمون کتبی، مورد گزینش نهایی قرار گرفتند و در نهایت 80 طلبه خواهر برای شرکت در طرح به مشهد مقدس اعزام شدند.

خانم علوی با اشاره به این که این طرح ویژه طلاب سطح دو طراحی شده، اضافه کرد: سرفصل‌های قابل ارائه در این طرح شامل معرفت‌شناسی(مبانی اندیشه اسلامی 1)، خداشناسی (مبانی اندیشه اسلامی 2)، انسان‌شناسی(مبانی اندیشه اسلامی 3)، فلسفه اخلاق(مبانی اندیشه اسلامی 4)، فلسفه حقوق (مبانی اندیشه اسلامی 5) و فلسفه سياست(مبانی اندیشه اسلامی 6) هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha