چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
روز ملی عفاف و حجاب

حوزه/ ابراهیم زارعی در همایش حافظین حجاب و عفاف گفت: عفاف و حجاب جزو لاینفک هویت ملی ایران و هر ایرانی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سنندج، به مناسبت هفته حجاب و عفاف، همایش «حافظین حریم خانواده» در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) سنندج با حضور جمع زیادی از روحانیون، مسئولان، مردم و ... برگزار شد.

فرماندار شهرستان سنندج در این آیین با اشاره به جایگاه حجاب و عفاف در دین مبین اسلام، اظهار داشت: حجاب و عفاف هویت فرهنگ و مبانی اسلام است و اولین مسئله که باید در موارد فرهنگی همانند حجاب موردتوجه قرار بگیرد، موضوع هویتی ملی، قومیتی، خانوادگی و حتی شخصیتی است.

ابراهیم زارعی با تأکید بر اینکه سابقه حجاب در ایران به دوران بسیار گذشته برمی‌گردد، تصریح کرد: عفاف و حجاب جزء لاینفک هویت ملی ایران و هر ایرانی است، لذا با توجه به اینکه حجاب از ریشه‌های فرهنگی و باورهای ملی مردمان این کهن دیار است، باید نسبت به حفظ و پاسداشت آن تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: اسناد و مدارک تاریخی و باستانی فراوانی در دست داریم که حجاب در این جامعه ایرانی حتی پیش از اسلام نیز نهادینه بوده است و از اجزا فرهنگی مردمان این مرزوبوم بودم است.

در ادامه این همایش، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سنندج نیز اظهار داشت: امروز دشمنان حجاب زن مسلمان و ایرانی را هدف خود قرار داده است و با استفاده از امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی سعی در کم‌رنگ کردن این نماد ملی و مذهبی در کشور دارد.

سرهنگ حسن عسگری افزود: هدف دشمنان از تهاجم و هجمه فرهنگی علیه حجاب این است که می‌داند در دین اسلام برای زن جایگاه والایی قرار داده‌شده است، لذا با تمام امکانات به دنبال ایجاد تزلزل در این جایگاه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha