شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا

حوزه/ عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میانداری دولت در عرصه اقتصاد نیازمند احساس مسئولیت مضاعف از سوی دولتمردان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به بیانات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر رییس جمهور و اعضای هیئت دولت با ایشان، اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری در همین دیدار فرمودند دولت باید میاندار و محور اصلی کار و تحرک در کشور باشد و این مهم در سایه احساس مسئولیت مضاعف و روحیه جهادی محقق می شود.

وی افزود: در واقع مطالبه رهبری و مردم از مسئولان و دولتمردان این است که در مواجهه با مشکلات، با تحرک بیشتر عمل کرده و از اعتماد به دشمن به شدت بپرهیزند.

وی افزود: یکی دیگر از مطالبات و خواسته های مهم رهبر معظم انقلاب از دولت لزوم برخورد قاطعانه با متخلفان و مفسدان در هر سطحی است که در این راستا دولت می بایست شفافیت را از داخل خود شروع کند و به خصوص با رانت خواری ها و فسادهای اقتصادی به طور جدی به مبارزه بپردازد.

این نماینده مجلس همچنین بیان داشت: برای این که رونق و ثبات به اقتصاد کشور بازگردد لازمه اش این است که دولت برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را برای این منظور تدوین و ارایه کند و در کلان قضیه یک نقشه راه مشخصی در حوزه اقتصاد به مردم و نخبگان و فعالان اقتصادی بدهد که بر اساس آن بتوان به رشد پایدار دست یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به این که سالیانه 1500میلیارد تومان نقدینگی در کشور ما وجود دارد، یکی دیگر از کارهای کلیدی دولت در عرصه اقتصاد باید این باشد که این نقدینگی ها را با برنامه ریزی درست به سمت تولید و ایجاد اشتغال سوق دهد تا مبادا این حجم بالای نقدینگی به سمت بازارهای دلالی و سوداگری برود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha