پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اجلاس چهار روزه «اسلام و حقوق بشردوستانه بین الملل» در اسلام آباد آغاز به کار کرد

حوزه/ اجلاس چهار روزه آموزشی «اسلام و حقوق بشردوستانه بین الملل» با همکاری دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد و کمیته بین الملل صلیب سرخ در پاکستان آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی تایمز، اجلاس چهار روزه آموزشی «اسلام و حقوق بشردوستانه بین الملل» توسط آکادمی شریعتی در دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد و کمیته بین الملل صلیب سرخ روز گذشته در اسلام آباد پاکستان آغاز به کار کرد.

کارگاه های آموزشی این اجلاس به موضوعاتی چون: پیاده سازی حقوق بشر بین المللی، جرائم جنگی و حقوق بشر، آگاهی درباره بمب های انفجاری، حفاظت از میراث فرهنگی و سایر موضوعات مرتبط از طریق مقامات دولتی و متخصصین هر دو موسسه می پردازد.

دکتر احمد یوسف احمد درویش، رئیس دانشگاه اسلامی اسلام آباد و رتو استاکر سرپرست کمیته بین المللی صلیب سرخ، مراسم افتتاحیه این اجلاس را به عهده داشتند. سخنرانان، کارشناسان و اساتید دانشگاهی برجسته هر دو موسسه نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

دکتر درویش با تاکید بر خدمات دانشگاه اسلامی اسلام آباد در آگاهی رسانی حقوق بشر، به صحبت درباره اجلاس سابق که با همکاری صلیب سرخ برگزار شده بود اشاره کرد.

رتو استاکر نیز ضمن سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه گفت: این اجلاس یک تعامل ادامه دار سازمان صلیب سرخ با موسسات آموزش عالی و دینی به بیش از یک دهه می باشد. هدف از این همایش ترویج شناختی از قوانین اسلامی در مقایسه با قوانین بشردوستانه بین الملل و اشاره به خصومت ها در این باره می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha