جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روح افزا

پژوهشگر و محقق حوزه زنان خانواده گفت: در نشست تخصصی با عنوان بررسی ابعاد پیدا و نهان سند ۲۰۳۰با حضور اندیشمندان و نخبگان در خصوص اجرای پنهانی این سند در نهادهای اجرایی کشور هشدار داده شد.

دکتر فرشته روح افزا، دبیر نشست تخصصی بررسی ابعاد پیدا و پنهان سند 2030 در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در تهران  گفت: در راستای دغدغه موسسه نشر آثار مقام معظم رهبری و به دنبال منویات معظم له در رابطه با سند 2030که مسئله بسیار مهمی است  اقدامی انجام شد تا به تبیین اندیشه و مطالعات افرادی که در این زمینه کار علمی کرده بودند و یا مقاله ای نوشته بودند، بپردازیم .

وی ادامه داد : ما  در پی این بودیم تا روشن کنیم سندی که منطبق با شرع و قانون ما نیست، در مراکز مختلف به صورت اجرایی درآمده است و اصرار داریم که این موضوع مطرح شود .

پژوهشگر حوزه زنان ادامه داد: مقاله  "سند 2030 وجهانی سازی آمرانه فرهنگ تجدد" توسط  آقای جمشیدی دانش آموخته جامعه شناسی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ارائه شد و پیرامون نگاهی که غرب باورانه تحت عنوان هجمه متجددانه است صحبت کردند و  مطالب خود را ارئه دادند.

وی تصریح کرد: من در رابطه با بحث اینکه  استعمار در گذشته به شیوه جنگ و لشکرکشی وارد کشورها می شد و امروز به طریق آموزشی وارد کشور ها می شود، مطالبی را ارئه دادم. همانطور که مقام معظم رهبری تعبیر استعمار فرانو و نو را  مطرح کردند. استعمار نو به دنبال این است از طریق نرم افزاری و مدیریت اندیشه ذهن و فکر کار را جلو می برد.

 روح افزا اظهار کرد: رسالت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، پژوهش در زمینه معارف انقلاب اسلامی، چالش ها مسائل حال و آینده انقلاب اسلامی و تبیین اندیشه و سیره و الگو حاکمیت ولایت مطلقه فقیه بویژه دوران ولایت حضرت آقا است و  در راستای تحقق این امر موسسه پژوهشی از ظرفیت علمی نخبگان و اندیشمندان در رشته های مختلف علمی و حوزه کارشناسان استفاده می کند تا بتواند این بحث ها را روشن کرده و به کشف مسائل و چالش های نظری علمی فراروی این گفتمان را منتشر کند .

وی افزود: کارگروه های شورای پژوهشی موسسه انقلاب اسلامی محفل علمی و تخصصی در راستای تبیین تولید محتوای علمی و ترویج موضوعات حائز اولویت پژوهشی است که در هر کارگروهی با حضور اندیشمندان نشست علمی برگزار می شود.

محقق حوزه زنان و خانواده گفت: در همین راستا  دیروز کارگروه ویژه ای  برگزار شد و  سخنرانان به ارائه نظراتشان در خصوص سند 2030 پرداختند. مقاله  مراجعه نظری به سند 2030 توسط آقای حبیب رحیم پور ازغدی ارائه شد و تعلیم  وتربیت در خدمت  امپریالیسم  توسط آقای همتی فر، مسندات اجرایی سند توسط نهادهای رسمی توسط  خانم دکتر خزعلی و زمینه های وسائل غیر رسمی در ان جی اوها توسط  دکتر فاطمه صدر ارائه شد. من نیز بحث های جمع بندی و  تکمیلی را در این خصوص ارائه می دادم، اینکه  این سند در حال حاضر در در چه مراکزی و چطوری اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه آموزش پرورش و آموزش عالی  و وزارت بهداشت و برخی ازدستگاه های دیگردولتی از مراکز هدف این سند هستند و در بخشی از آنها این سند اجرایی می شود افزود:  این اقدامات خلاف منویات رهبری است که ایشان جملات کلیدی دارند و بحث می کنند چرا ما باید زیر بار اجرای چنین سندهایی برویم که کشور یا کشورهایی بیایند و بگویند  و برای ما تصمیم بگیرند که چطوری زندگی کنیم.

 روح افزاخاطر نشان کرد:  17 آرمان این سند طوری است که ما باید  گزارشات مختلفی از منابع نفتی، دریایی، آب و  تمام معادن در اختیار این ها قرار دهیم و حتی  ژنوم گیاهی و بحث های فرهنگی تحت عنوان آموزش در کشور ما بیایند برنامه ریزی و دخالت کنند. مقام معظم رهبری فرمودند؛ چه لزومی دارد به جای الگوی اسلامی پیشرفت از چنین سندهایی استفاده کنیم این غلط است و یک حرکت معیوب است. چه کسانی هستند که سند توسعه پایدار را  فراهم می کنند و در آن نشست ما  فرق سند توسعه پایدار و توسعه هزاره را ارائه دادیم و اینکه  چه حقی دارند در خصوص کشور ما و درباره ملت و سنت هایش و عقایدش اظهار نظر کنند.

وی تصریح کرد: در این سند آمده ما  باید به ملزومات سند عمل کنیم، این که می گویند الزام نیست، سطحی نگری است. ما الزام می دهیم که این گزارش ها را بدهیم و وقتی این الزام را بدهیم گرفتاریم. در زمینه این سند اگر ما قرار باشد تن به افکار غربی بدهیم درآینده ولوشوی فرهنگی خواهیم داشت چنانچه در حال حاضر در مراکزی که  این سند اجرا می شود  شاهد آن هستیم. به عنوان مثال تحت عنوان اچ ای وی آموزش جنسی در مدارس و در دبستان ها و مهد کودک ها می دهند و اگر این چنین جلو برویم تمام مشکلات غربی را برای خودمان بوجود می آوریم چنانچه آنها در  خانه و خانواده  مشکلات بسیاری دارند اگر ماهم از این سند پیروی کنیم ما هم دچار مشکلاتی می شویم و باید دولت مردان و دولت زنان ما در راستای این سند مراقبت کرده و برحذر باشند .

وی در پایان گفت: اینکه  هرچه آنها می خواهند را اجرایی می کنیم این کار غلطی و  است بعدها نمی توانیم در زمینه فرهنگی در کشورمان قدم های درست را بر داریم و از اندیشه ناب محمدی استفاده صحیحی کنیم.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha