جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره جدید

حوزه/ دوره «میثاق طلبگی» طلاب جدید مدارس علمیه استان قزوین با حضور ۱۶۰ نفر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، در آیین افتتاح دوره «میثاق طلبگی» طلاب جدیدالورود حوزه علمیه قزوین ضمن تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) ازنظر توجه به مسائل معنوی و پرداختن به امور عبادی نیز برجسته بود، چراکه این امام رئوف جایگاه علمی ویژه‌ای داشت و او از دانشی سرشار بهره‌مند بود و این برجستگی علمی او در رویارویی با دانشمندان ادیان و مذاهب دیگر، بهتر آشکار می‌شد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: تمام عمر امام رضا(ع)، چه آن زمان که هنوز به مقام امامت نرسیده بود و چه آنگاه‌که پس از شهادت پدر بزرگوارش حضرت امام موسی کاظم(ع)، مسئولیت امامت و رهبری شیعیان را بر عهده داشت.

وی ضمن خیرمقدم به طلاب جدیدالورود حوزه علمیه قزوین بیان کرد: شما و خانواده‌های شما طلاب جدید باید افتخار کنید که امروز شاگرد امام زمان(عج) شدید، پس باید رفتار و منش و اخلاق شما در جامعه الگوی سایرین قرار گیرد.

                               

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: امروز کار اصلی یک روحانی و طلبه تفقه و تبلیغ دین است و آنچه امروز در این عرصه مهم بوده که بتوانیم رسالت اصلی که خداوند متعال و انبیا الهی به ما واگذار نموده در جامعه به بهترین شکل به منصه ظهور برسانیم.

وی بیان کرد: شما طلاب جدیدالورود که خداوند متعال این فرصت ارزشمند را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید علاوه بر اینکه در مدرسه امام زمان (عج) مشغول تحصیل شوید، تلاش نمایید که با آموزه‌های قرآنی بیش‌ازپیش آشنا و با کتاب آسمانی قرآن مجید انس بیشتر برقرار نمایید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: علمای گذشته در سال‌های نه‌چندان دور و با امکانات محدود توانستند به مدارج عالیه علمی و حوزوی رسیدند و امروز باید از آن‌ها در رابطه با سبک زندگی و تحصیلی به‌خوبی الگو بگیرید.

وی ضمن توصیه به خانواده طلاب جدید بیان کرد: شما خانواده‌های این عزیزان باید تلاش داشته باشید که ارتباط خود را بیش‌ازپیش با مدیر و اساتید حوزه علمیه قزوین بیشتر نموده و همیشه در جریان وضع تحصیلی و تهذیبی فرزندان خود باشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: ارتباط خانواده با مسئولین مدارس می‌تواند در پیشرفت تحصیلی و اخلاقی یک طلبه مؤثر و تأثیرگذار باشد.

                                 

ورود به حوزه علمیه، تداوم رسالت انبیاء الهی است

حجت‌الاسلام حسین عابدینی نیز در این مراسم گفت: امروز رسالت یک طلبه همان رسالت انبیا الهی بوده و در این مسیری ارزشمند و پرافتخار که شما عزیزان و جوانان علاقه‌مند به علوم حوزوی انتخاب کردید بدانید که مسیری سخت و خطر وجود دارد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در این مسیر هم امید و افتخار داشته، وهم تهمت‌ها سنگ‌اندازی از سوی برخی از افراد وجود داشته که مسیری است که باید در این راه هزینه پرداخت نمایید.

وی افزود: امروز در حوزه علمیه طلبه‌ای موفق و با استانداردهای لازم برخوردار است که بتواند در همه ابعاد طلبگی نام یاد و مکتب انبیا الهی و اهل‌بیت (ع) را به‌خوبی شناسانده و زنده نموده و بتواند به‌خوبی در جامعه تبیین کند.

حجت‌الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: چنانچه اگر طلبه‌ای در این مسیر نتواند خود را به آموزه‌های الهی و قرآنی متصل نماید، نمی‌تواند در حوزه علمیه طلبه‌ای موفق باشد.

وی تصریح کرد: مسیر طلبگی ارزشمندترین انتخاب است و اما اگر درست طی نشود خطرناک‌ترین مسیر خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه گفت: اگر طلبه‌ای با قصد قربت و توکل بر خداوند متعال در این مسیر الهی حرمت نماید خدای متعال درجات وی را خواهد داد.

وی افزود: امروز رسالت اصلی طلبه خودسازی و ساختن جامعه است و باید بتواند خود را از انحرافات دور نماید و از نگاه قرآن مجید تزکیه بر تعلیم مقدم است و آموزش و یادگرفتن به‌عنوان مقدم کار یک طلبه حوزوی است.

حجت‌الاسلام عابدینی بیان کرد: ما باید امروز باورهایمان و سبک زندگی خود را از مکتب اهل‌بیت (ع) و انبیا الهی به‌خوبی الگو بگیریم و باید در جامعه امروز منش و رفتار ما، در همه ابعاد سیاسی و اقتصادی سبک زندگی اسلامی باشد.

                                 

طلبگی یک رسالت پرفضیلت در جامعه

حجت‌الاسلام احمد نباتی هم در این آئین گفت: طلاب باید تفکر اسلامی را به آحاد مردم انتقال دهند و طلاب باید رشد معرفتی و سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه کنند.

این استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اخلاق در حوزه‌های علمیه مهم‌ترین جایگاه را به خود اختصاص داده است و یک طلبه و حوزوی از لحاظ اخلاق و برخورد باید نمونه و نماد اخلاق اسلامی در جامعه باشد.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه قزوین که با بیش از 300 نفر و انجام مصاحبه‌های اولیه توسط مدارس و مصاحبه نهایی از سوی معاونت آمار و بررسی مدیریت حوزه، 160 نفر مجوز شرکت در دوره میثاق طلبگی را کسب نمودند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: در این دوره ورود تلفن همراه ممنوع بوده و طلاب جدیدالورود به مدت ده روز با کلاس‌هایی با موضوع دروس حوزوی به‌خوبی توسط اساتید برجسته حوزه علمیه قزوین آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام نباتی گفت: در این دوره ده‌روزه طلاب جدیدالورود ارزیابی تهذیبی و تحصیلی توسط کارشناسان حوزه علمیه قزوین صورت خواهد گرفت و در صورت کسب نمره لازم به مرحله بعد که به مدت 20 روز در مدارس علمیه آغاز می‌شوند راه پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ممکن است در زمان برگزاری این دوره داوطلبانی باشند که هنوز موفق به انجام مصاحبه حضوری نشده‌اند می‌توانند به دفتر معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین مستقر در اردوگاه شهید بابایی مراجعه نمایند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: طلاب جوان بدانند طلبگی شغلی بسیار پرفضیلتی است و باید با علم‌آموزی و تبلیغ پسندیده دین مبین اسلام دشمنان و بدخواهان را مأیوس و ناامید کنند و سبب افتخارآفرینی برای نظام و انقلاب شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha