جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رونمایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: فقر، فساد و تبعیض از مسائل جدی کشور است که موجب ناراحتی مردم شده و همه ‌باید تلاش کنیم راهکار مقابله با آنها را شناسایی کرده و نگذاریم این مسائل به چالشی برای نظام تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین گفت: در شرایط کنونی فساد و تبعیض آفت بسیار خطرناکی است و مسئولان باید مراقب باشند از فساد و تبعیض فاصله بگیرند و این آفت‌ها در آنها نفوذ نکند.

وی افزود: فقر، فساد و تبعیض از مسائل جدی کشور است که موجب ناراحتی مردم شده و همه ‌باید تلاش کنیم راهکار مقابله با آنها را شناسایی کرده و نگذاریم این مسائل به چالشی برای نظام تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به مشکلات کارگران هم گفت: تعدیل نیرو در بخش صنعت استان نگران کننده است و شاید علت آن بی توجهی به حل مشکلات و همچنین نداشتن نظارت صحیح در امور است.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی که جامعه دچار آن شده شاید در گذشته هم قابل پیش بینی بوده و کارشناسان حوزه اقتصاد نیز نسبت به وقوع آن هشدار می دادند اما متأسفانه مسئولان از آن غفلت کردند و به آن توجه نشد.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خطاب به ائمه جمعه استان قزوین گفت: ائمه جمعه امین رهبری، نظام و مردم هستند و باید تلاش کنیم راهکارهای مناسبی برای حل چالش‌های پیش رو ارائه دهیم تا مردم از مشکلات معیشتی خارج شوند.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین همدلی و همراهی با مردم را در شرایط کنونی ضروری دانست و اظهارداشت: مسئولان باید درک درستی از مشکلات مردم داشته باشند و با وحدت و همدلی برای حل مشکلات همت کنند.

وی اظهار کرد: ائمه جمعه نقش مهمی در جامعه دارند، لذا توصیه می شود ضمن ارتباط بیشتر با مردم به مسئولان نیز برای اتخاذ راهکارهای مناسب کمک کنند.

 استاد حوزه علمیه قزوین یاد و خاطره مرحوم حجت‌ الاسلام طهماسبی امام جمعه فقیه الوند را گرامی داشت و اظهار کرد: خلاقیت و نوآوری در کار و مردمی بودن از ویژگی‌های مرحوم طهماسبی بود و از خدای متعال برای ایشان غفران و رحمت الهی را خواهانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین همچنین از اقدام امام جمعه آبیک برای ارسال آب شرب برای مردم آبادان و خرمشهر تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام روح‌ الله فاطمی‌نسب، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین نیز در این گردهمایی ایجاد جبهه‌ فرهنگی با فرماندهی واحد را ضروری دانست.

وی رونمایی از تمبر یادبود ائمه جمعه فقید استان قزوین که در ابتدای این نشست انجام شد را فرصت مناسبی برای تجلیل و بزرگداشت ائمه جمعه استان دانست و تصریح کرد: تمبر یادبود ائمه جمعه استان به مناسبت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور و با هدف نکوداشت ائمه جمعه رونمایی شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha