پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ مشاور استاندار قزوین در امور روحانیت گفت: امروز رسانه‌ها می‌توانند در گسترش فرهنگ نماز مؤثر باشند و افرادی که باید الگو برای جوانان باشند باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام سید قریش موسوی، در نشست هم‌اندیشی با موضوع «نماز» در صداوسیمای مرکز قزوین، گفت: اهمیت نماز به حدی است که خداوند متعال در قرآن کریم بیش از 30 بار از کلمه «صلاة» استفاده کرده و آن را یکی از 4 وظیفه اصلی حاکمان دینی قرار داده است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نماز جایگاه اصلی خود را پیدا کرد و یکی از برنامه‌های خوب و از دستاوردهای انقلاب اسلامی، برپایی نماز در دستگاه‌ها، ادارات و مدارس است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با بیان اینکه احیای فریضه نماز بدون شک باعث پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، تصریح کرد: امروز رسانه‌ها می‌توانند در گسترش فرهنگ نماز مؤثر باشند و افرادی که باید الگو برای جوانان باشند باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

وی افزود: پیامبر اعظم(ص) پس از معراج از پروردگار تقاضا فرمودند که حلاوت معراج به امت ایشان هم چشیده شود که ندا آمد، مؤمنان با نماز می‌توانند به معراج بروند؛ لذا پس‌ازآن بود که در حدیثی از سوی رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) نماز معراج مؤمن خوانده شد.

حجت‌الاسلام موسوی در این نشست یک‌روزه هدف حکمت و وجوب نماز، جایگاه نماز، موانع قبول شدن نماز و شیوه‌های معرفتی برای قبولی نماز را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌ها می‌توانند در گسترش فرهنگ نماز مؤثر باشند و افرادی که باید الگو برای جوانان باشند باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند، خاطرنشان کرد: متولیان باید آموزه‌های دینی به‌ویژه نماز را در جامعه گسترش داده و با برنامه‌های فرهنگی زمینه جذب افراد به این فریضه ارزشی را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز به شکل صحیح و مناسب منجر به کاهش و از بین رفتن ضد ارزش‌ها و منکرات در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha