سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
باغ موزه دفاع مقدس

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم از افتتاح باغ موزه دفاع مقدس استان قم تا پایان سال جاری و به احتمال زیاد در دهه فجر خبر داد.

احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که تاکنون ساخت این پروژه عظیم بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار داشت: ؛ پیش‌بینی ما این است که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این باغ موزه به بهره برداری برسد.

وی همچنین افزود: پروژه باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات مهم سفر تاریخی مقام معظم رهبری به قم در سال 89 است که البته متاسفانه در سال 92 روند اجرایی آن به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شد.

حسینی با بیان این که باغ موزه دفاع مقدس بهترین مکانی است که می‌توان با شیوه‌های نوین و هنری، حضور و تأثیر اقشار مختلف مردم، نهادها و یگان‌های رزم در دوران دفاع مقدس را به صورت مستند و مصور در معرض دید عموم قرار داد، گفت: بنای اصلی پروژه درمساحتی به ابعاد 8 هزار مترمربع احداث می گردد که در مجموع، محوطه با مساحتی حدود 30هکتار دراختیار عموم علاقه مندان و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دراین مکان همچنین فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha