پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ امام جمعه جاجرم گفت: ائمه جمعه به دلیل زی طلبگی نمی‌توانند خدمات خود را به‌خوبی منعکس کنند، اما مسئول و اعضای ستاد نماز جمعه باید خدمات نماز جمعه و امام جمعه را به گوش دیگران برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی، ظهر امروز در همایش اعضای ستادهای نماز جمعه استان، با گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: برپایی نماز جمعه در کشور منشأ خیر و برکات فراوانی شده است.

وی افزود: هدفی که نماز جمعه دارد بدون شک منحصر به امام جمعه نیست، امر به تقوا تنها مربوط به امام جمعه و مردم نیست، بلکه اعضای ستادهای نماز جمعه نخستین کسانی هستند که باید به موضوع تقوا در زندگی فردی و اجتماعی خود توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا این موضوع می‌تواند برای اصل نماز جمعه هم مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: درست است کار در ستاد نماز جمعه اختیاری است، اما وقتی افرادی برای فعالیت در ستاد تعهد دادند از نظر اخلاقی انتظار می‌رود برای برنامه‌های نماز جمعه وقت گذاشته و فعالیت‌های خود را به‌خوبی انجام دهند.

به گفته وی اعضای ستادهای نماز جمعه باید بیشتر در جلسات و برنامه‌ها حضور داشته باشند و برای تنوع دادن به برنامه‌های نماز جمعه فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: دشمنان با تمام توان برای تخریب ارزش‌ها در فضای مجازی و حقیقی فعالیت می‌کنند، ازاین‌رو اعضای ستادهای نماز جمعه و دغدغه‌مندان دین باید در مقابل این هجمه تخریبی ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه به دلیل به دلیل زی طلبگی نمی‌توانند خدمات خود را به‌خوبی منعکس کنند، اما مسئول و اعضای ستاد نماز جمعه باید خدمات نماز جمعه و امام جمعه را به گوش دیگران برسانند تا بدخواهان برای کمرنگ کردن نماز جمعه سوءاستفاده نکنند.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: امام جمعه‌ای در خرمشهر برای لوله‌کشی آب جوشکاری می‌کند که ترویج درست این خدمات بر عهده ستادهای نماز جمعه است تا شائبه ریا کاری و عوام‌فریبی نداشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha