پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد رضایی

حوزه/ حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه طلاب و روحانیان باید با نگاه مقایسه‌ای و به‌صورت مستند و مستدل به تبیین شرایط کشور در دوره ستم‌شاهی و دوران نظام مقدس اسلامی بپردازند، افزود: انجام این مهم مستلزم بهره‌مندی طلاب و مبلغان از اطلاعات تاریخی و سیاسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد رضایی، امروز در نشست کمیته روحانیت ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با تأکید بر لزوم فعالیت شایسته طلاب و روحانیان در راستای تبیین خدمات و برکات انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم دشمنان و بدخواهان انقلاب، خدمات و برکات نظام را تخریب کرده و زیر سؤال ببرند.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان باید با نگاه مقایسه‌ای و به‌صورت مستند و مستدل به تبیین شرایط کشور در دوره ستم‌شاهی و دوران نظام مقدس اسلامی بپردازند، افزود: انجام این مهم مستلزم بهره‌مندی طلاب و مبلغان از اطلاعات تاریخی و سیاسی است.

حجت‌الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: طلاب باید مطالعات سیاسی داشته باشند تا بتوانند در برابر تخریب‌هایی که علیه نظام و انقلاب صورت می‌گیرد ایستادگی کرده و پاسخ این شبهات را بدهند.

وی با تأکید بر اینکه باید مطالعات تاریخی ویژه داشته باشیم تا بتوانیم تاریخ را به‌خوبی برای مردم بازگو کنیم، افزود: در دوران ستم‌شاهی آمریکایی‌ها در ایران با دریافت حق توحش فعالیت می‌کردند اما انقلاب اسلامی سبب عزت و استقلال کشور شد.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه بعد از انقلاب توان و توانمندی داخلی سبب پیشرفت کشور شد، اضافه کرد: نظام اسلامی در چهار دهه گذشته در زمینه‌های مختلف به پیشرفت و توسعه دست یافته و کارنامه درخشانی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر پرداختن شایسته به موضوع انقلاب اسلامی در دروس دانشگاهی، اظهار کرد: باید دروس مربوط به انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها از سوی اساتید پخته و عمیق تدریس شود، نه اینکه معلومات استاد در حد اطلاعات موجود در همان کتاب باشد.

حجت‌الاسلام رضایی همچنین با اشاره به برگزاری یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر امسال، بر استفاده بیشتر از زبان تصویر و هنر برای انتقال مفاهیم مربوط به شهدا تأکید کرد و گفت: انتقال پیام شهدا با استفاده از ابزار هنر سبب ماندگاری بیشتر این پیام‌ها و افزایش تأثیرگذاری آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha