جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان و شیخ ماهر مزهر در همایش سالانه وحدت اسلامی که تحت عنوان "اسلام مدیر زندگی" در لندن برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان و شیخ ماهر مزهر در همایش سالانه وحدت اسلامی که تحت عنوان "اسلام مدیر زندگی" در لندن برگزار شد، شرکت کردند.

مشکلات زندگی به خاطر عدم التزام مسلمانان به تعالیم اسلام است

شیخ عبد الله در این همایش گفت: اسلام دینی است که خداوند برای خوشبختی و داشتن زندگی شرافتمندانه برای ما فرستاده، اما اسلام مشکلی در اسلام و توانایی آن در مدیریت زندگی نیست، بلکه مشکل در مسلمانانی است که التزام به تعالیم اسلام را رها کرده و به قوانین وضع شده روی آورده اند که سبب جنگ افروزی، سخت شدن زندگی و تبدیل اسلام به آئین عبادی صرف و دور از ابعاد زندگی شده است، لذا برای اینکه اسلام کنترل زندگی را به دست گیرد، نیاز است که تمامی قوانین و دستورات آن وارد زندگی شود.

اگر احکام شرعی اجرایی شود، هیچ فاجعه ای برای بشریت رخ نخواهد داد

شیخ مزهر در دومین روز این همایش، در کنفرانسی با عنوان "اسلام راه خوشبختی بشریت" در خصوص احکام شرعی صحبت کرد و گفت: اگر این احکام اجرایی شود، هیچ کدام از مصیبت ها و فاجعه هایی که انسانیت امروز از آن رنج می برد، وجود نخواهد داشت؛ به ویژه در سطح روحی، اجتماعی و خانواده.

گروهک های تروریستی اسلام را از دین رحمت به دین کشتار و جنایت تبدیل کرده اند

رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان در کنفرانس دیگری با عنوان "اسلام دین رحمت" گفت: دلیل این که امروز موضوع رحمت اسلام را مطرح می کنیم، این است که گروهک های تروریستی تکفیری چهره اسلام را مخدوش کرده و آن را از دین رحمت به دین کشتار و جنایت تبدیل کرده است.

وی افزود: علما، متفکرین و فرهنگیان باید مفاهیم دین اسلام را بیان کنند و پیشینه گروهک های تروریستی و تلاش آنان را برای تشویش دین اسلام به عنوان اسلوبی برای مقابله با محور مقاومت که با اسلام بر آنان پیروز شد، تشریح کنند.

اشغال فلسطین از سال 1905 در انگیس آغاز شد

شیخ حسان عبد الله در جلسه پایانی به مسئله فلسطین پرداخت و اشاره کرد: توطئه علیه فلسطین و تلاش برای اشغال آن از سال1948 میلادی آغاز نشده، بلکه از سال 1905 میلادی از طریق همایش کامبل هملتون در انگلیس برای اشغال آن برنامه ریزی شد و تا قرارداد بالفور و سایکس پیکو پیشرفت و در پایان به قرار داد قرن انجامید.

وی افزود: قرارداد قرن پایان درگیری با رژیم صهیونیستی است و این با پیروزی محور مقاومت و بازگشت فلسطین به آغوش امت اسلامی محقق می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha