جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان به همراه جمعیت تعلیم دینی نشست همبستگی با فلسطین برگزار کرد

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان با همکاری "جمعیت تعلیم دین اسلام" نشست همبستگی با فلسطین با عنوان "با هم در قدس نماز خواهیم خواند" برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان با همکاری "جمعیت تعلیم دین اسلام" نشست همبستگی با فلسطین با عنوان "با هم در قدس نماز خواهیم خواند" برگزار کرد.

شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان لبنان گفت: هدف از این نشست که با حضور علمای شیعه امامیه و اهل سنت و جماعت برگزار شد این بود که موضع سیاسی و شرعی واضحی در قبال حوادثی که این روز ها در جهان اسلام رخ می دهد اتخاذ کنیم و اولویت هایی را که باید در برنامه عملی مسلمانان حکمفرما باشد، تعیین کنیم.

مسئله فلسطین در اولویت برنامه کشور های اسلامی قرار گیرد

وی ادامه داد: ما مسئله فلسطین را مسئله اصلی امت می دانیم که امت باید با چشم پوشی از دور یا نزدیک بودن جغرافیایی خود به فلسطین اشغالی آن را در اولویت برنامه خود قرار دهد.

عضو ارشد تجمع علمای مسلمان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی، یک رژیم غاصب است که هیچ حقی در ذره ای از خاک سرزمین فلسطین ندارد و تمامی مسلمانان و مسیحیان باید برای نابودی این رژیم تلاش کنند.

وی افزود: هدف از جنگ های منطقه ای دور ساختن ما راه حقیقی و اصیل ماست، لذا ما اعلام می کنیم که این جنگ باید پایان یابد تا مجال برای جنگ با دشمن صهیونیستی مهیا شود.

علما، گروهک های تروریستی را رسوا کرده و اسلام حقیقی را معرفی کنند

شیخ عبد الله تصریح کرد: گروهک های تروریستی هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و نماینده آن نیست، بلکه بسیار از اسلام دور هستند، لذا از علما می خواهیم که این گروهک ها را رسوا کرده و چهره اسلامی محمدی که رحمت، محبت و مغفرت است را معرفی کنند.

وی اشاره کرد: "قرارداد قرن" یک توطئه صهیونسیتی آمریکایی با همکاری برخی کشور های عربی است و هدف آن رهایی از مسئله فلسطین و خلع سلاح فلسطین و تقدیم آن به اسرائیل است.

سازمان آزادی بخش فلسطین دوباره تشکیل شود

عضو تجمع علمای مسلمان تمامی جناح های فلسطینی را به وحدت و تشکیل دوباره سازمان آزادی بخش فلسطین و لغو پیمان های منعقد شده با رژیم صهیونیستی دعوت کرد.

شیخ عبدالله، تشکیلات خودگردان و جنبش حماس را به آشتی و تلاش در جهت منافع ملت فلسطین فراخوند و بر تداوم راهپیمایی بازگشت و ارسال بادبادک آتشی که رژیم صهیونیستی را سر درگم کرده، تاکید کرد.

مصر گذرگاه رفح را به روی فلسطینی ها باز کند

وی از مصر خواست گذرگاه رفح را باز کند تا امکان ورود کمک های غذایی و دارویی فراهم شود و شرعاً جایز نیست که یک ملت مسلمان عرب به این صورت در محاصره باشند.

شیخ علی سنان: جهان اسلام در خصوص مسئله فلسطین اتحاد داشته باشند

شیخ علی سنان مدیر کل جمعیت تعلیم دین اسلام گفت: ما در این جمعیت بر وحدت جهان عربی و اسلامی و اتحاد آنان در خصوص مسئله فلسطین تاکید می کنیم و این سخن امام خمینی را یادآور می شویم که گفت: "اگر مسلمانان با هم متحد شوند و هر کدام یک سطل آب بریزند، اسرائیل را سیل می برد.

وی بر فرهنگ حمایت از مسئله فلسطین، به ویژه قطع رابطه با رژیم صهیونیستی در تمامی زمینه ها تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha