پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سخنرانی آیت الله طه محمدی در حضور سفرا حاضر در ایران

حوزه/ امام جمعه همدان در جمع سفرای کشورهای مختلف گفت: دین کامل و حق اسلام با هیچ ملتی دشمنی نداشته و ندارد و هیچ گاه به دنبال جنگ نیست، امت اسلام بار ها مورد هجوم قرار گرفته و فقط در یکی از آن ها در میانمار ده ها هزار انسان را به جرم مسلمان بودن از خانه و کاشانه خودشان بیرون انداخته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده مقام معظم رهبری در استان همدان، شب گذشته در جمع سفرای کشور های مختلف و فعالان اقتصادی، در همدان به خلقت انسان اشاره کرد و گفت: خالق جهان، انسان را به عنوان گل سرسبد خلقت آفریده است و انسان هر گز نمی تواند به هیچ دینی پایبند نباشد.

وی، دین اسلام را تنها دین کامل جهان معرفی کرد و تصریح کرد: خداوند دین اسلام را به عنوان دین بشریت و تنها دین حق و کامل جهان برای سرنوشت انسان مقرر فرموده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دین حق 124000 پیامبر، دین اسلام بوده است و این باور غلطی است که ادیان آسمانی را تقسیم کرده اند، زیرا دین همه پیامبران، اسلام است.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر این که دین اسلام تکمیل کننده دیگر ادیان است، اظهار کرد: اسلام پیام آور دو نعمت فوق العاده بزرگ امنیت و سلامتی است که نه تنها پیامبر اسلام(ص)، بلکه پیامبران دیگر نیز برای بشریت سلامت و امنیت را به ارمغان آورده بودند.

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: دین حضرت موسی(ع) و دین حضرت عیسی(ع) را که به نام یهود و مسیحیت شناخته می شود، تنها یک نامگذاری منطقه ای است. حضرت ابراهیم(ع) به فرزندانش فرمود دین آسمانی دارای یک حقیقت است و آن هم اسلام است.

امام جمعه همدان به اسلام هراسی دشمنان اشاره کرد و گفت: دین کامل و حق اسلام با هیچ ملتی دشمنی نداشته و ندارد و هیچ گاه به دنبال جنگ نیست. قرآن کتاب آسمانی مسلمانان می فرماید هر کسی در انتخاب دین خودش آزاد است و دین اسلام به عنوان تنها دین حق جهان با هیچ ملتی و ملیتی جنگ و دشمنی ندارد.

آیت الله طه محمدی با بیان این مطلب که این دشمنی ها به دلیل حق بودن اسلام است، افزود: خداوند در سوره مبارکه ممتحنه در آیات 8 و 9 امت اسلام را تا زمانی که دیگران به جنگ آنها نیامده اند و از خانه آواره نشده اند، از جنگ نهی کرده است.

وی ادامه داد: امت اسلام بار ها مورد هجوم قرار گرفته و فقط در یکی از آن ها در میانمار ده ها هزار انسان را به جرم مسلمان بودن از خانه و کاشانه خودشان بیرون انداخته اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، اسلام را دین محبت و دوستی عنوان کرد و گفت: قرآن می فرماید مسلمانان باید در حق همه ملت ها خوبی و نیکی کنند و عادلانه و با رافت در حق آنها رفتار کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha