جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد قرائتی-رئیس ستاد اقامه نماز

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز گفت: نزدیک به چهار دهه از پیروی انقلاب اسلامی می گذرد، در خصوص مهدویت چه کرده ایم؟ اگر بناست کاری در این حوزه انجام شود باید از طلبه ها شروع کنیم و مهدویت باید به عنوان یک درس جدّی در حوزه ها مطرح باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه سه شنبه در چهارمین مجمع عمومی سالانه ستاد هماهنگی فعالیتهای مهدوی که در مسجد جمکران برگزار شد در مورد سندیت این مسجد ابراز داشت: مسجد نیازی به سند ندارد همین که تماس گرفت با بدن مطهر امام مقدس می شود و نیاز به آیه و روایت ندارد، همچنانکه پارچه وقتی عمامه پیامبر(ص) شد، به خودی خود مقدس است.

این مفّسر و مترجم قرآن کریم با تاکید بر اینکه ما باید سعی کنیم در گام نخست مهدویت را در حوزه علمیه کتاب درسی کنیم افزود: یعنی طلبه حتی اگر زمانی از آمدن به حوزه پشیمان شد و برگشت، در مورد امام زمان مطلبی خوانده باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز به نقل خاطره ای از دوران جوانی خود پرداخت و گفت: من در عنفوان جوانی- شاید قبل از ازدواج- کتاب منتخب الاثر را خواندم، کتاب خوبی بین طلاب بود. دوم اینکه دعای ندبه در مدارس علمیه برقرار باشد. یک زمانی به شهردار پردیسان گفتم شما که می گوئید اینجا ده هزار طلبه است باید خیابانهای آن هم با خیابان های مراغه و بیرجند تفاوت داشته باشد و درختان آن هم قرآنی باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید کار را با تشریک مساعی انجام داد یا واگذار کرد، بیان داشت: زمان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفتم و ۲۰ کلمه نوشتم و آنجا عنوان کردم که راجع نماز کلمه نماز تنها در سال اول بود و سال دوم و سوم و دانشگاه یک کلمه راجع نماز در تعلیمات دینی نبود یا در خصوص جنگ؛ کشور ۸ سال درگیر جنگ بود و خود معلم و دانشجو و دانش آموز جبهه رفته بودند اما سطری راجع به جنگ در کتابهای درسی نبود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه مبادا از مهدویت دکانی برای رسیدن به مطامع دنیوی خود بسازیم، یادآور شد: اگر بناست کاری در این حوزه انجام شود باید از طلبه ها شروع کنیم و مهدویت درس جدی در حوزه ها باشد، در گام دوم اگر کسی قوی تر از ما وجود دارد معرفی کنیم همینطور هر موسسه ای در مورد یکی از امامان تحقیق کند و در این زمینه قرآن را محور قرار دهیم.

وی در انتهای سخنان خود با تأکید مجدد این نکته که درس مهدویت باید یکی از کتب درسی به شمار آید، یادآور شد: باید دانست که اگر حوزه بر مسأله مهدویت تلاش و کوششی از خود نشان ندهد، نخواهیم توانست در این زمینه کار به جایی ببریم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha