پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری؛ طرح حیات طیبه

حوزه/ نخستین نشست اجرایی طرح «حیات طیبه» در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس سلام الله علیهای ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، زهرا سادات پیشنمازی، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری در این نشست در جمع طلاب و مبلغین این مدرسه، ضمن اشاره به آیه 30 سوره ی فصلت و بیان استقامت گفت: کسانی که ایمان آوردند به تبعیت از انبیاء الهی با استقامت کارهای سخت را پیش برده و در مقابل ارزشها و حرمتهای الهی ایستادگی کردند؛ شما طلاب نیز باید حدود، مرزها و حریم های الهی را که خط قرمز ما است را به خوبی شناخته و از ان محافظت نمائید.

وی افزود: وظیفه ما در تاثیرگذاری و هدایت جامعه در هر برهه ای از تاریخ، علاوه بر شناخت و آگاهی از حدود و حریم ها، تشخیص روش سودمندی آن است؛ همان طور که حضرت امام، درزمان خودش و مقام معظم رهبری در این زمان، جامعه را به خوبی هدایت کردند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران ساری با اشاره به دو کتاب "دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری" و "ریاحین الشریعه" تصریح کرد: یکی از منابع تاثیرگذار، کتاب دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری بوده که در بخشی از این کتاب به نقل از معظم له آمده "باید طلبگی کار کنیم ، باید فقیرانه کار کنیم. نه اینکه پول نخواهید، نه اینکه امکانات نخواهید، نه اینکه دنبالش نروید. چرا بروید، اما اگر نشد؛ ره چنان رو که رهروان رفتند؛ یعنی با همان کمبود و امکانات".

پیشنمازی گفت: کتاب  رَیاحینُ الشَّریعَه، به زبان فارسی است که به معرفی بانوان دانشمند شیعه می‌پردازد. مولف، کتاب را با شرح زندگانی حضرت زهرا(س) آغاز و با مناقبی از او به پایان داده است. وی دو جلد نخست را به زنان نامدار از خاندان اهل بیت(ع) اختصاص داده و در جلدهای بعدی بانوان شیعه را به ترتیب الفبا معرفی کرده است. در جلد پایانی نیز به زنان مشهور و صاحب اثر غیرشیعی، از زمان حضرت آدم تا دوره قاجار پرداخته است و لازم است همه بانوان جامعه به خصوص خواهران طلبه این کتاب را مطالعه کنند.

انتهای خبر۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha