چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 «حجت الاسلام و المسلمین حامد جدیدی»

حوزه/ نشست «دشمن شناسی در سایه سار ولایت و بررسی مسائل روز» با سخنرانی حجت الاسلام حامد جدیدی در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حامد جدیدی، در نشست «دشمن شناسی در سایه سار ولایت و بررسی مسائل روز»، در مدرسه علمیه  خواهران حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان با اشاره به هدف خلقت گفت: هدف خلقت، هدایت است. مرتبه ای از هدایت شامل هر مخلوقی می شود و مرتبه ای از آن در عالم میثاق است، ولی تا زمانی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور نکرده اند، هدیت در عالم برزخ طی نشده است.

وی با اشاره به تشکیل جامعه مهدوی و حکومت مهدوی، بیان کرد: ما باید معارف مهدویت را نشر بدهیم، بهترین اعمال انتظار فرج و یاری کردن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و شیاطین اجازه تشکیل جامعه الهی محور را نداده اند و همواره تقابل بین جنود امام و جنود شیاطین است.

استاد حوزه با اشاره به این که ضعف در دشمن شناسی موجب شهادت اهل بیت(ع) شد، افزود: برائت از مهم ترین و استوار ترین رشته های ایمان است و از محکم ترین دستگیره های ایمان دوستی و دشمنی به خاطر خداست.

حجت الاسلام جدیدی به روش های دشمن پرداخت و گفت: ایجاد تردید و حیرانی، ایجاد اختلاف، جنگ روانی، تحریف، فریب، گمراهی، تمسخر، تحقیر، گسترش فساد، جاسوسی، دین زدایی، مقابله  با رهبر اسلامی، فشار اقتصادی، مقابله نظامی و روش های دشمن به حساب می آید.

وی با اشاره به دشمن شناسی از نگاه رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: ملت ایران به همان نسبت که دشمن روش های خود را در توطئه علیه ایران اسلامی پیچیده تر می کند، باید بر هوشیاری و آگاهی خود بیفزاید.

حجت الاسلام جدیدی افزود: سلطه سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی، تضعیف ارکان نظام، تضعیف روحانیت، القای ناکار آمدی دین، تفکیک دین از سیاست، تضعیف و تخریب باور ها، شکست و نابودی اسلام و نظام اسلامی از اهداف دشمن به شمار می آید.

وی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب در خصوص مهم ترین محورهای عملیات روانی دشمن، تصریح کرد: مرعوب نمودن مسئولین، شخصیت های سیاسی، نخبگان کشور، تضعیف اراده عمومی مردم، سلب اعتماد  ملت از مسئولین کشور، فشار اقتصادی بر کشور و ... از مهم ترین برنامه های عملیات روانی دشمن شمرده می شود.

حجت الاسلام جدیدی در پایان در خصوص جنگ نرم، جنگ سخت، نیمه سخت و جنگ جمعیتی، جنگ تغذیه، جنگ رسانه ای و سایبری نیز مطالبی را بیان کرد و گفت: دشمن از هر راهی برملت ایران فشار وارد می کند تا بتواند به اسلام ضربه بزند، بنابراین باید آسیب شناسی کرد و با توکل به خدا راه را بر دشمن ببندیم و نگذاریم دشمن راه های خلوت ما را با خدا ببندد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha