پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علمیه تیران

حوزه/ اگر کسی دو روزش مثل هم باشد، او زیانکار است و ضرر کرده؛ شخصی سود می کند که هر روز نسبت به قبل پیشرفتی دارد، امّاکسی که در آخر روز بدتر از روز گذشته باشد او از رحمت خدا به دور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، جلسه اخلاق با سخنرانی حجت الاسلام حسین رشیدیان، امام جمعه شهر تیران با حضور کادر، اساتید و طّلاب در مدرسه علمیّه خواهران کوثر تیران برگزار شد.

حجت الاسلام رشیدیان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: برای یادگیری علم نیاز است از هر روستایی، بخشی یک طایفه برای یادگیری علم حلال و حرام مهاجرت کنند.

 وی با بیان روایتی از امام موسی کاظم(علیه السلام) که فرموده اند: اگر یک حدیث را یاد بگیرید، برای شما از خورشیدی که برهمه چیز می تابد، بهتر است، برضرورت یادگیری و علم آموزی تاکید کرد.

امام جمعه شهر تیران با بیان احادیث و روایاتی از معصومین(ع)، گفت: اگر کسی دو روزش مثل هم باشد، او زیانکار است و ضرر کرده، شخصی سود می کند که هر روز نسبت به قبل پیشرفتی دارد، امّاکسی که در آخر روز بدتر از روز گذشته باشد او از رحمت خدا به دور است.

وی در پایان به پنج عملی که انسان را به خدا نزدیک می کند، اشاره کرد و گفت: یکی از اعمال، نماز اوّل وقت و با جماعت خواندن است، تمام موفقیّت های انسان در گرو نماز است و تأخیر در نماز باعث تأخیر در همه امور می شود، دومین عمل، نیکی به پدر و مادر است، ترک حسادت، ترک عجب و خود بزرگ بینی و ترک فخرفروشی از دیگر اعمالی است که انسان را به خدا نزدیک می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha