جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۱

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، با بیان اینکه توحید ناب در دعای عرفه متبلور است، گفت: امام حسین (ع) اعتقاد به مسائل ربوبی و توحیدی را در دعای عرفه مطرح کرده است و نکته های برجسته ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان با تبریک اعیاد قربان و غدیرخم، عیدقربان را یکی از مهمترین اعیاد تمام مسلمانان جهان و عید تسلیم شدن در مقابل اوامر الهی دانست و گفت: در مقابل قوانین تکوینی الهی تسلیم هستیم و نمی توانیم هیچ گونه دخل و تصرفی نسبت به گردش آسمان، زمین و رشد جسمانی انسان ها داشته باشیم، لذا انسان در مقابل قوانین تکوینی الهی تسلیم محض است

وی، عید قربان را عید تسلیم بودن در مقابل قوانین  الهی دانست و افزود: بسیاری از انسانها در مقابل قوانین تشریعی الهی که قول و فرمان خدا در قرآن، انجیل و تورات صریح مطرح شده است سر تعظیم فرو نمی آورند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) آران و بیدگل دعای عرفه را یکی ازگنجینه های بسیار غنی شیعیان اهل بیت (ع) دانست و با بیان این که حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در صحرای عرفات این دعا را تلاوت کردند، ادامه داد: دعای عرفه از ا بتدا تا انتها یک مجموعه معارف اسلامی است .

حجت الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، با بیان اینکه توحید ناب در دعای عرفه متبلور است، گفت: امام حسین (ع) اعتقاد به مسائل ربوبی و توحیدی را در دعای عرفه مطرح کرده است و نکته های برجسته ای دارد.

وی، با بیان اینکه امام حسین (ع) در دعای عرفه درس بزرگی را به همه انسان ها و پیروان اهل بیت (ع) می دهد، اظهار کرد: حضرت سیدالشهداء (ع) در دعای عرفه می فرماید «خدایا کسی که تو را پیدا کرده است چه چیزی گم کرده است و کسی که تو را گم کرده چه چیزی پیدا کرده است».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha