چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
در سال ۲۰۱۹ میلادی، ذبح حلال در بخش بزرگی از بلژیک ممنوع می گردد

حوزه/ با وجود اعتراضات گسترده از سوی جامعه اسلامی در بلژیک، تا سال آینده میلادی ذبح حلال و اسلامی بدون استفاده از شوک الکتریکی یا ماده بیهوش کننده در دو ایالت فلاندر و والونیا در این کشور ممنوع می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از breitbart، با وجود اعتراضات گسترده از سوی جامعه اسلامی در بلژیک، تا سال آینده میلادی ذبح حلال و اسلامی بدون استفاده از شوک الکتریکی یا ماده بیهوش کننده در دو ایالت فلاندر و والونیا در این کشور ممنوع می شود، با این حال اعلام شده که هنوز شهر بروکسل، پایتخت بلژیک به صورت قانونی به این ممنوعیت اضافه نشده است.

درحالی در سال 2019 در بخش اعظمی از کشور بلژیک ممنوعیت ذبح حلال به اجرا گذاشته می شود، فعالان جامعه اسلامی موفق شدند شهر بروکسل را از این ممنوعیت حفظ کرده، هرچند تلاش های مخالفان اسلام هراس برای پیوستن بروکسل به این کمپین ادامه دارد.

فعالان حقوق حیوانات در اروپا خواستار تعطیلی کشتارگاه های ذبح حلال بدون استفاده از شوک الکتریکی یا ماده بیهوش کننده بوده و آن را نقض حقوق حیوانات می دانند و بر این باور هستند که شهر بروکسل نیز باید به این قانون بپیوندد.

 

گفتنی است اخیرا ممنوعیت ذبح حلال بدون استفاده از شوک الکتریکی یا ماده بیهوش کننده به یک موضوح داغ در کشورهای اروپایی تبدیل شده و چند ماه پیش نیز منطقه لانگ شایر در انگلستان، استفاده از گوشت ذبح حلال را در مدارس ممنوع اعلام کرد. علمای اسلامی در لانگ شایر غذای صدهای مدرسه را برای دانش آموزان مسلمان حرام اعلام کرده اند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha