جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ اجلاسیه معاونان آموزشی مدیریت های استانی حوزه های علمیه

حوزه/ نخستین روز از اجلاسیه معاونان آموزشی مدیریت های استانی حوزه های علمیه برگزار و گزارشی از مدارس و وضعیت آن ها ارائه و مشکلاتشان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسن شامی ظهر شنبه در اجلاسیه معاونان آموزشی مدیریت های استانی حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، اظهار داشت: ابتدا درس هایی که در شهر های بزرگ و مراکز استان ها بود، شناسایی شدند که مشخص شد حدود 95 درس خارج در سراسر کشور غیر از استان قم دایر است.

وی گفت: از این تعداد درس خارج، حدود 12 درس به تأیید هیئت منتخب شورای عالی رسیده و احکام آن هم  صادر و ابلاغ شده است و حدود 17 درس خارج نیز کارهای مقدماتی آن انجام گردیده و در دست بررسی می باشد.

مسؤل ساماندهی اساتید دروس خارج و سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: در حدود 13 درس خارج در دست مراکز استان ها و مدیریت های استانی قرار دارد که به خاطر نواقصی که داشتند به آن ها ارجاع داده شدند و 44 درس خارج هم در استان ها دایر است که هیچ اقدامی نسبت به آن ها انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در گذشته مصوبه شورای عالی در دروس خارج یک درس اصول  و دو درس فقه بوده است گفت: مصوبه دوم این شورا به این صورت است که باید یک جلسه اصول و یک جلسه فقه توسط مدارس ضبط، پیاده سازی و برای ما فرستاده شود.

از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه 640 گواهی استادی صادر شده است

حجت الاسلام محمد یوسف زاده نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال 96 هزارو 140 مورد صدور گواهی برای اساتید صورت گرفته است و در بخش آزمون استادی که در 24 استان برگزار شد هزارو 135 نفر شرکت کردند.    

وی گفت: در سال جاری نیز در صدور گواهی استادی تا پایان مرداد ماه 640 مورد بوده و آزمون استادی در 11 استان برگزار شد و تعداد 741 نفر معرفی شدند که از این تعداد584 نفر در آزمون شرکت نمودند.

مسئول جذب و گزینش اساتید حوزه علمیه با بیان اینکه در قم از ابتدای سال تا سوم مرداد ماه 485 نفر مصاحبه علمی داشتیم، افزود: احراز شرایط اساتید اعم از عمومی و اختصاصی به استان ها واگذار شده است و احراز هویت از مدرسه شروع و به استان ختم می شود و چکیده آن به ستاد اعلام می گردد.

وی ادامه داد: برخی در خصوص استاد معین که ابلاغ شده تصور می کنند چون پرداخت مالی ندارند نیازی نیست امتحان استادی بگیرند یا این که اگر امتحان گرفتند نیازی نیست کد استادی بگیرند در حالی که اینگونه نیست و نسبت به استاد معین تأکید داشته و از کسانی که تحت عنوان استاد معین امتحان گرفته شده باید نسبت به اخذ کد آن ها اقدام صورت بگیرد.

برگزاری 105 کارگاه دانش افزایی در طی تابستان

حجت الاسلام علی صادقی علوی هم طی سخنانی اظهار داشت: در سال تحصیلی 96-97 موفق شدیم از 30 مرکز بازدید نماییم و پیگیر امورات و مشکلات آن ها باشیم.

وی گفت: در این بازدید ها کلیه احکام حقوقی و پرونده های جدید مورد بازبینی قرار می گیرد و بخشی از گزارش کارهای اساتید و کلیه فرم های وضعیت اشتغال بررسی می شود و در این بررسی ها به غیر از دو استان ما بقی مشکل خاصی نداشتند.

مسئول برنامه ریزی، دانش افزایی و فرصت های مطالعاتی حوزه علمیه به برگزاری کارگاه های دانش افزایی در تابستان اشاره کرد و افزود: در تابستان سال جاری در 15 استان کارگاه دانش افزایی برگزار شد که این کارگاه ها شامل مهارت عمومی تدریس ادبیات، منطق، فقه و اصول بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دوره این کارگاه ها تقریبا 70 روز طول کشیده که مجموعا بیش از 105 کارگاه برای حدود 550 نفر از اساتید در تابستان برگزار شد.

حجت الاسلام صادقی افزود: با توجه به اینکه در بازدید ها مشاهده کردیم معاونت های آموزش در استان ها همیشه به سختی حتی در تابستان درحال فعالیت و کار هستند، لذا از معاونت آموزش تقاضا داریم که از این افراد قدر دانی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha