پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی گفت: جوانان امروز در معرض خطر فرهنگی هستند که بیان جزئیات آن بسیار هولناک و تکان دهنده است، لذا باید از انرژی و توانایی خود در جهت مثبت استفاده کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین(ع) ایراد شد، گفت: جوانان امروز در معرض خطر فرهنگی هستند که بیان جزئیات آن بسیار هولناک و تکان دهنده است، لذا باید از انرژی و توانایی خود در جهت مثبت استفاده کنند.

وی افزود: با وجود اینکه جوانان ذخیره کشور هستند و باید دنبال هدف باشند، متأسفانه از عقل و اندیشه خود استفاده نمی‌کنند و به امور بی ارزش روی آورده اند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی ادامه داد: آموزش و فرهنگ دو مسئله مهم هستند که باید به آن توجه کرد و بر اساس اطلاعاتی که به دست آوردیم، سطح فرهنگی عراق پایین است.

امام جمعه کربلا با بیان اینکه نیاز امروز ما به علم و فرهنگ بیشتر از خوردن و آشامیدن است، تصریح کرد: برخی از فارغ التحصیلان را می بینیم که به سختی اسمش را می نویسد یا وقتی یک متنی را می نویسد پُر از غلط های املایی و لغوی است؛ دلیل آن بی توجهی به یادگیری است.

وی اشاره کرد: جوانان،  امید ما هستند، امّا زمانی که آنان را می بینیم که هیچ سود و فایده ای ندارند و تنبلی می کنند، اذیت می شویم.

نماینده آیت الله سیستانی خطاب به جوانان گفت: از تنبلی، سستی و بی حوصلگی دوری کنید؛ چراکه کشور، خانواده و جامعه به جوانی و توانایی های شما نیاز دارد.

وی افزود: شب به استراحت اختصاص دهید و روز را به کار و تلاش؛ چرا که گذر زمان انسان را از بین می برد و کشور، خانواده و جامعه از جوان انتظار تلاش، خدمت رسانی و اعتلای فرهنگ دارد، لذا باید به دنبال معلوماتی باشند که عقل و اندیشه آنان را پخته کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha