جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام خوئینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خوئینی گفت: بسیج طلاب برای تقویت روحیه انقلابی و جلوگیری از نفوذ در میان قشر حوزوی می‌تواند جلسات بصیرتی را افزایش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین خوئینی، مدیر حوزه علمیه استان البرز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که داشتن روحیه بسیجی برای طلبه‌ها در بحث انقلابی بودن و انقلابی ماندن اثرگذار است، اظهارداشت: اگر قرار است طلاب از روحیه انقلابی برخوردار باشند، بدین معنا که طبق چارچوب مشخصی، از کیان انقلاب اسلامی دفاع و از ارکان نظام حمایت کنند، پس باید به شاخصه‌های تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب، توجه ویژه کرد.

وی، با بیان اینکه ظرفیت بسیج برای تحقق چنین امری بسیار مطلوب است، بیان داشت: در جلسات شورای بسیج اساتید طلاب و روحانیون استان، بدون استثناء نماینده ولی فقیه در استان حضور داشته و تعامل بسیار خوبی میان سپاه و نماینده ولی فقیه، برقرار است.

حجت الاسلام والمسلمین خوئینی، با اشاره به اینکه روحیه انقلابی پیش از تشکیل بسیج طلاب مشهود بود، عنوان داشت: می توان گفت که پیش از تشکیل بسیج طلاب، بسیج آنچنان در حوزه معنای خاصی نداشت و خود طلاب در حوزه ها و پایگاه ها مشغول بودند اما با تشکیل بسیج طلاب تقویت روحیه انقلابی شکل منظم تری به خود گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان البرز، اظهار داشت: بسیج طلاب برای تقویت روحیه انقلابی و جلوگیری از نفوذ در میان قشر حوزوی می‌تواند جلسات بصیرتی را افزایش دهد آن هم جلساتی که با حساب و کتاب باشد؛ چرا که حوزه به چنین جلساتی نیازمند است.

وی افزود: افرادی که به مسائل سیاسی و درون حوزه اشراف و شناخت خوبی از مخاطب دارند، باید در رأس چنین جلسات بصیرتی باشند، حال آنکه در برخی مواقع وقتی از مخاطب شناخت درستی نباشد، علی رغم خبره و تسلط گوینده در امور سیاسی، مطالب بیان شده برای طلبه خیلی مفید نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین خوئینی، گفت: برای حفظ روحیه انقلابی طلاب گاهی وقت ها اردوهایی همچون تیراندازی نظامی برگزار شود، تا این روحیه در مقام عمل نیز حفظ گردد و به نوشتن و کتابت حفظ نشود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در جلسه بسیج حوزه علمیه استان مصوب کردیم تا برنامه های بصیرتی و اردوهای تیراندازی برگزار شود .

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha