جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هم اندیشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به سرمایه گزاری دشمن بر روی هیئات و عزاداری ها، گفت: در فضای مجازی در بحث عزاداری ها، ناهنجاری ها را تبلیغ می‌کنند به طور مثال سینه‌زنی همراه با پریدن به رقص تشبیه و بعضی از آواهایی که در مداحی ها استفاده می‌شود از آن طبل و آواز لس آنجلسی به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام‌والمسلمین وعد ‌مرادبيگي، در دومین جلسه هم اندیشی مسئولان هیئات مذهبی ایلام، در مدیریت حوزه علمیه استان، گفت: هیئت فقط مربوط به انقلاب اسلامی نیست، بلکه در دامنه تاریخ است.

وی با بیان این که هیئتی که دنبال آن هستیم در طول تاریخ مراجع و علما در رأس آن بوده اند، افزود: مراجع تقلید و علما همواره به عنوان میدان‌دار عزاداری امام حسین(ع) مطرح بوده اند و نمونه بارز آن آیت‌الله سیداحمد خونساری همیشه در همه مسائل هیئت در بطن آن قرار داشت. مقام معظم رهبری نیز پرچمدار هیئت‌های عزاداری حسینی هستند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به این که دشمنان بعد از انقلاب بر روی انحراف هیئت‌ ها سرمایه گذاری کرده‌اند، ادامه داد: در دهه 80 دشمن برای از بین بردن ارزش‌های مذهبی و دینی هیئت‌ها، روی برخی مداحان کار کرد و آنها را به استخدام درآورد و اشعار مداحی را هدف برنامه ریزی خودشان قرار دادند و تنها کسی که در مقابل آنها ایستاد مقام معظم رهبری بود و بعد از ایشان هم مراجع تقلید و علما در برابر این نفوذ دشمن ایستادگی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی افزود: دشمن در دهه 90 روی سخنرانان برنامه ریزی کردند و عده‌ای تعمداً و یا غیر نادانسته حسین بن علی(ع) را سکولار معرفی کردند، لذا باید مراقب توطئه های دشمن بود و خطبا، مداحان و مسئولان هیئت ها بصیرت لازم را داشته باشند و در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان می خواهند محرم را از انقلاب جدا کنند. دشمن می خواهد مردم محرم را بدون انقلاب داشته باشند، در حالی که انقلاب از دل محرم بیرون آمده است، لذا باید برای مقابله با این نقشه شوم، اهداف و خط مشی ها آمریکا و دنیای استکبار را در منابر تبیین شود.

مدیر حوزه علمیه ادامه داد: در فضای مجازی در بحث عزاداری ها، ناهنجاری ها را تبلیغ می‌کنند به طور مثال سینه‌زنی همراه با پریدن به رقص تشبیه و بعضی از آواهایی که در مداحی ها استفاده می‌شود از آن طبل لس آنجلسی به گوش می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، کادرسازی انقلابی را از کارکردهای هیئات مذهبی دانست و تصریح کرد: باید بهترین مدیران، قضات، و ... برای آینده انقلاب از این هیئات بیرون بیاید و اگر دشمن تمام قد در مقابل ایران ایستاده، به دلیل همین ترویج تفکر اسلامی، دینی و انقلابی است و جوانان امروز ما بالاتر نباشند کمتر از جوانان اوائل انقلاب نیستند و این به خاطر فعالیت هیئات مذهبی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha