پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فعالیت تبلیغی طلاب و روحانیون در موکب جمکران در عمود ۱۰۷۰

حوزه/ مطاف از برپایی دو موکب فرهنگی و صلواتی بوشهر در حرم حضرت زینب (س) خبر داد و گفت: این دو موکب در ایام اربعین حسینی در حرم حضرت زینب (س) بر پا خواهد شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر از برگزاری دومین همایش تجلیل از «خادمان و مداحان اهل بیت(ع)» خبر داد و گفت: این همایش با همکاری و مشارکت سپاه استان بوشهر و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در محل کارگاه ساخت ضریح جدید خیمه گاه امام حسین(ع) برگزار شد.

عبدالرضا مطاف از برپایی دو موکب فرهنگی و صلواتی بوشهر در حرم حضرت زینب(س) خبر داد و افزود: این دو موکب فرهنگی و صلواتی استان بوشهر در ایام اربعین حسینی در حرم حضرت زینب(س) بر پا خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه پروژه فرهنگی عتبات عالیات کربلا در استان بوشهر ساخته شده، ابراز داشت: ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) دو سال پیش تکمیل و جهت نصب به عراق فرستاده شد و در حال حاضر دو پروژه فرهنگی ساخت ضریح جدید خیمه گاه امام حسین(ع) در بوشهر و ضریح خیمه گاه حضرت قاسم(ع) را در برازجان در حال ساخت و تکمیل آن هستیم که پس از تکمیل جهت نصب در کربلا طی آئینی بدرقه و حمل می شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه ایران متولی ساخت صحن ۴۸ هکتاری حضرت زینب کبری(س) شده، ابراز داشت: ساخت صحن ۴۸ هکتاری حضرت زینب(س) به ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران واگذار شده است  و علاوه بر آن توسعه و ساخت ۲۲۰ هزار متر مربعی صحن حضرت زهرا(س) به ستاد عتبات و عالیات کشور واگذار شده است.

مطاف با اشاره به برخی اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران از سال ۸۲ در کشور عراق عهده دار کارهای تنظیف و خدمات حرم های اهل بیت رسول الله (ص) در شهرهای نجف اشرف، کربلا و سامرا بود و در مرحله دوم اقدام به بازسازی بناهای فرهنگی و اسلامی حرم ها کرد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر توسعه حرم های امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را از دیگر اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha