جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر معروفات را زیاد کنیم منکرها به خودی خود کاهش می‌یابد، به عنوان مثال اگر باحجاب‌ها زیاد شوند بدحجاب‌ها خجالت می‌کشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در دیدار با شماری از مسئولان فرهنگی استان، با تأکید بر داشتن نیت خدایی در انجام امور، اظهار کرد: هر جا به سمت خدا حرکت کنیم برکت کارهای ما بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه هرچه وابستگی ما به خدا بیشتر و به خلق کمتر شود خداوند به کار انسان برکت بیشتری می‌دهد، افزود: به تعبیر امام راحل «إِلَهِی هَبْ لِی کَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَیْکَ» اوج عرفان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این که تکیه‌گاه و اعتماد انسان به خدا باشد اوج عرفان است، زیرا اگر انسان در همه امور تنها خدا را داشته باشد، مابقی امور هم به دست خداوند خواهد بود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: هر کس با خدا باشد خدا هم با او است و اگر قدمی به سوی باری‌تعالی برداریم خداوند 10 گام به سمت ما می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: اینکه انسان بتواند به هر شکلی پیام دین خدا را به نسل جدید منتقل کند خداوند به کمک او می‌آید، چراکه کارهای خدایی بی‌جواب نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حرکت ما به سمت تعالی است، اضافه کرد: پیامبر ما برای رساندن ما به تعالی آمد و مردم را از پایین‌دست به فرادست دعوت کرد، ازاین‌رو دین ما همیشه مردم را به بهترین و برترین بودن دعوت می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فعالیت‌هایی که در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان صورت گرفته، اظهار کرد: کارهایی که در این چند سال شروع شده، اقدامات مبارکی است که باید تداوم یابد.

وی با بیان اینکه باید معروف‌ها را وارد خیابان کنیم تا خیابان‌های خود را اصلاح نکنیم نمی‌توانیم جامعه را اصلاح کنیم، ادامه داد: خیابان برای انسان‌های خوب و شایسته هم هست، به‌گونه‌ای که اگر خوبان دیده شوند بدها حریم می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: از امام حسن (ع) پرسیدند چه‌کار کنیم جامعه را اصلاح کنیم فرمود: «دَفْعُ الْمُنْکرِ بِالْمَعْرُوفِ»، اگر می‌خواهید منکرها تعدیل شود معروف‌ها را زیاد کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: اگر معروفات را زیاد کنیم منکرها به خودی خود کاهش می‌یابد، به عنوان مثال اگر باحجاب‌ها زیاد شوند بدحجاب‌ها خجالت می‌کشند، ازاین‌رو همه باید دست به دست هم دهند تا با افزایش معروفات، مجالی برای جولان منکرات در جامعه باقی نماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha