سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین واحدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی گفت: عزاداری و گریه برای امام حسین(ع) یکی از اسباب آمرزش گناهان است و ثواب‌ها و پاداش‌های شگفت‌آوری نیز در روایات برای این امر بیان شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین واحدی در مراسم عزاداری روز اول ماه محرم که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، به بیان جایگاه برگزاری مراسم‌های عزاداری و سوگواری ماه محرم پرداخت و اظهار کرد: روایات بسیار زیادی در خصوص اجر و ثواب برگزاری و حضور در مراسم‌ عزاداری امام حسین(ع) وجود دارد و حضور در چنین مراسم‌های توفیق و نعمت بسیار بزرگی است و باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم.

وی افزود: در روایات و سيره حضرات معصومين(ع) تأکيد فراواني بر عزاداري‌ شده است. علّت اين امر نيز آن است که عزاداري، رمز بقاء تشيّع است. برگزاري مجالس عزاداري و اهتمام به آن، فوائد، آثار و برکات فراواني دارد

معاون ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: معصومین(ع) به شیعیان حضور در مجالس عزاداری را آموزش می‌دادند و ما نیز باید این مسائل را به فرزندان خود و مردم جامعه آموزش دهیم تا این‌گونه مراسم‌‌ها را احیا کنند و از این مجالس بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در ماه محرم شیعیان در هر جایی که باشند برای امام حسین(ع) اقامه عزا می‌کنند ادامه داد:  عزاداری و گریه برای امام حسین(ع) یکی از اسباب آمرزش گناهان  است و ثواب‌ها و پاداش‌های شگفت‌آوری نیز در روایات برای این امر بیان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی گفت: اوّلين نتیجه عزاداري‌، آمرزش گناهان است. طبق روایات، اگر کسی وارد جلسه عزای امام حسین(ع) شود و عزاداری کند، گناهان او آمرزیده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha