جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آموزش

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد از حل مشکلات آموزشی برخی طلاب در نشست اخیر کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: یکی از وظایف طلاب پاسخگویی به شبهات است.

فاطمه نظیر در حاشیه سومین نشست کمیسیون آموزشی طلاب در سال 97 در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: امام حسین(ع)علم را عامل کمال جامعه و جهل را عامل عقب ماندگی جامعه دانستند.

وی با اشاره به حدیثی از پيامبر مهرباني ها که می فرمایند: هر چيزي راهي دارد و راه بهشت دانش است، افزود: از وظایف اصلی طلاب حوزه های علمیه فراگیری علوم و معارف دینی و آگاهی بخشی به مردم است.

استاد حوزه علمیه خواهران یزد، خاطر نشان کرد: طلاب با مسلح شدن به سلاح علم می توانند پاسخگوی شبهات وارده بر دین باشند و انقلاب اسلامی را ار آسیب دشمنان حفظ نمایند.

خانم نظیر تصریح کرد: دشمنان اسلام با ایجاد شبهاتی در فضای مجازی، دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار داده اند و دین را مانع پیشرفت کشور می دانند.

 وی، یکی از وظایف طلاب در عصر حاضر را پاسخگویی به این شبهات دانست و افزود: این مهم جز با فهم دقیق دین میسر نخواهد شد.

*حل مشکلات تحصیلی و آموزشی طلاب

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد در خصوص مصوبات نشست امروز کمیسیون آموزشی استان، اعلام کرد: ده صورتجلسه کمیسیون امور خاص آموزشی طلاب مدارس علمیه خواهران استان بررسی شد.

 نظیر اهم مصوبات این نشست را تمدید سنوات مجاز تحصیلی طلاب، اجازه ادامه تحصیل طلابی که به علت مشروطی از تحصیل محروم شده اند، اعطاء مرخصی، تغییر رشته، اعطاء مدرک سطح یک و ... برشمرد.

برپایه این گزارش، کمیسیون امور خاص آموزشی ساختاری است که در مدیریت استانی حوزه علمیه خواهران شکل می گیرد و با رعایت اصول آیین نامه های آموزشی و با حفظ کیفیت آموزش، به وضعیت تحصیلی طلابی که دچار مشکل خاص تحصیلی شده اند رسیدگی و تعیین وضعیت می کند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha