پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جهاد دانشگاهی

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه عالمان تنها با خواندن کتاب به مقام نرسیدند، گفت: امروزه کمتر شاهد تربیت عالمان دینی و اندیشمندان هستیم، چراکه گرفتار ظواهر شده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام امیر ابراهیم زاده مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در جلسه اخلاق کارکنان جهاددانشگاهی استان با اشاره به جایگاه علم در اسلام خاطرنشان کرد: علم و دانش تنها با خواندن کتاب و تحصیل در دانشگاه به دست نمی آید، امام جعفر صادق(ع) در تعریف علم می فرمایند: «علم نوری است که خداوند آن را در دل هرکس که می خواهد، می اندازد».

وی گفت: در روز قیامت با معیار میزان تحصیلات و مدرک تحصیلی، مورد بازخواست قرار نمی گیریم بلکه معرفت و شناخت، معیار اصلی مواخذه روز قیامت خواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه علمی که ما به دست می آوریم تقلید است، تاکید کرد: عالمان تنها با خواندن کتاب به مقام نرسیدند، بلکه با عمل به نتیجه دست یافته اند، امروزه کمتر شاهد تربیت عالمان دینی و اندیشمندان هستیم، چراکه گرفتار ظواهر شده ایم.

حجت الاسلام ابراهیم زاده با بیان اینکه متاسفانه چشم هم چشمی در جامعه ما بیداد می کند، گفت: در جامعه فعلی سوء برداشت های زیادی درباره علم دینی وجود دارد، در حالی که ترکیب علم و دین باید شناخت هستی و معرفت را برای انسان و جامعه در پی داشته باشد.

وی در پایان گفت: تا خود سازی نباشد نورمعرفت بر دل نمی تابد و اصولا این دو از یکدیگر جدا نیستند، هر انسانی برای رسیدن به کمال و سعادت دنیا و آخرت نیازمند شناخت است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha