پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه دشمن در صدد ضربه زدن به روحانیت است، گفت: حضور طلاب در عرصه جهاد کبیر طبق گفته مقام معظم رهبری باید قوی تر و چشمگیرتر شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، امروز در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس به همراه تجلیل از خانواده های معظم شهدای طلاب و روحانیت، در مدرسه علمیه مولی الموحدین(ع) شیراز، با اشاره به اینکه امروز طایفه بنی اسد برای دفن شهدای کربلا حرکت کرده اند، اظهار داشت: مرسوم بر این بود که عزاداری ها تا سیزدهم ادامه پیدا می کرده است، سه روز بعد از دهه باید به تهذیب بگذرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید به اینکه گاهی ممکن است فردی بگوید من مکاشفه دارم، اما به خداوند نزدیک نشود، تصریح کرد: مکاشفه ممکن است با ریاضت نیز به دست آید، این شیطان است که گاهی نکاتی را القا می کند.

وی، وارد شدن افراد به خانه امام زمان(عج) را لیاقت دانست و عنوان کرد: طلاب باید مواظب باشند تا سلب توفیق نشوند، این مکان ظرافت عجیبی در خود دارد، لذا باید قدر این مکان را دانست.

امام جمعه شیراز، زندگی طلاب در شرایط کنونی را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: زندگی طلاب در شرایط کنونی دشوار است، اما نباید غصه آن را خورد، چراکه طلاب و روحانیون باید مردم را هدایت کنند، هرچند اکنون اوج فشار بر روحانیت است، اما باید باورهای خود را حفظ کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان فارس ادامه داد: باید در راه خداوند مجاهده کرد که آن جهاد صغیر، کبیر و اکبر است، طلاب نیز باید پیشتاز این عرصه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه دشمن در صدد ضربه زدن به روحانیت است، تصریح کرد: حضور طلاب در عرصه جهاد کبیر طبق گفته مقام معظم رهبری باید قوی تر و چشمگیرتر شود.

وی تاکید کرد: طلاب نباید راه مجاهدت را رها کنند؛ اگر ادامه دهنده راه مجاهدت باشیم قطعا به عظمت و عزت خواهیم رسید.

امام جمعه شیراز بیان کرد: روزی آیت الله خوانساری با مردم قم  نماز باران خواندند، اما باران نبارید و بعد از آن طلاب را دعوت به خواندن نماز کرد که باران فراوانی بارید و همه قم را سبز کرد، چراکه ایشان اعتقاد داشتند طلاب سرباز امام زمان(عج) هستند از این رو ما باید این نگاه را القا کنیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha