پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران به آغاز اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح همزمان با سال تحصیلی جدید و در ۲۴ مدرسه علمیه استان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، گفت: امام حسین(ع) نماد عزت، آزادگی، شجاعت و مردانگی است که باید سیره عملی آن امام همام بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با تأکید براین که طلاب و روحانیان باید بیش از پیش مروج فرهنگ غنی حسینی در جامعه باشد، افزود: امروز فرهنگ حسینی سد محکمی در برابر توطئه ها و زیاده خواهی های دشمنان خواهد بود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز مشی حسینی باید مورد توجه طلاب و حوزویان قرار گیرد، تصریح کرد: طلاب به عنوان میراث داران و پیروان حقیقی ائمه اطهار(ع) باید به منظور تحقق عملی رسالت خود در جامعه اسلامی، مشی حسینی را پیشه کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به آغاز اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح همزمان با سال تحصیلی جدید و در 24 مدرسه علمیه استان آغاز شده است.

وی با بیان این که دو هزار و 500 طلبه مدارس علمیه مازندران تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت، بیان داشت: تربیت و پرورش طلاب مهذب و در تراز انقلاب اسلامی مهم ترین هدف اجرای این طرح تربیتی و اخلاقی است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی در اولویت برنامه های معاونت تهذیب در مدارس علمیه قرار دارد، خاطرنشان کرد: در طرح جامع تربیتی، مباحث اخلاقی، تربیتی، فرهنگی، مشاوره ای و قرآنی به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که اخلاق و معنویت باید در حال حاضر رکن فعالیت های مدارس علمیه قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران و مدارس علمیه وظیفه دارند در کنار فعالیت های علمی و آموزشی، توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی را جز اولویت های خود قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که اخلاق و معنویت رکنی جدایی ناپذیر در حوزه است، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه بدون توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی نمی توانند به پیشرفت های لازم دست پیدا کنند.

حجت الاسلام طبرسی همچنین بر ضرورت برگزاری مستمر دروس اخلاق در مدارس علمیه با بهره گیری از ظرفیت علما و اساتید برجسته اخلاق تأکید کرد و گفت: ظرفیت های ارزشمندی در استان وجود دارد که می توان از توان و ظرفیت آنها در جهت رشد اخلاقی طلاب بهره گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی با بیان این که علم و اخلاق در حوزه دو رکن مهم تعالی علمی و اخلاقی طلاب است، خاطرنشان کرد: باید توجه به این دو مسأله مهم در حوزه یکسان و همزمان باشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha