جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی کاویانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی گفت: دشمنان اسلام و بدخواهان بشریت همواره سعی دارند، جایگاه قرآن ناطق، یعنی امامت اهل بیت علیهم السلام را تضعیف نموده، بی اهمیت جلوه دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی کاویانی، در جمع طلاب مجتمع عالی بنت الهدی در قم، ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام، به سخنرانی امام سجاد علیه السلام  در مسجد اموی شام اشاره نمود و اذعان داشت: این امام بزرگوار در برابر کسانی که به امام علی، امام حسن و امام حسین(علیهم السلام) جسارت کردند؛ فرمودند خشم و غضب خداوند را به قیمت رضایت یزید پلید از آن خود کردید.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام درنظر اهل شام به عنوان خارجی قلمداد می شدند، خاطرنشان کرد: فضایی که امام سجاد(علیه السلام) در آن به ایراد سخنرانی پرداختند خفقان بود.

وی افزود: امام سجاد علیه السلام سخنرانی را با حمد و ستایش خداوند و معرفی خود آغاز کردند و سپس فرمودند «من فرزند مكه و منا هستم، من فرزند زمزم و صفا هستم...»

حجت الاسلام والمسلمین کاویانی در ادامه ضمن اشاره به روایتی از مجامع روایی اهل بیت علیهم السلام گفت: اسلام بر پنج پایه نماز، روزه، زکات، حج و ولایت استوار شده و بین این پنج ستون هیچ یک به اندازه ولایت اهل بیت(علیهم السلام) اهمیت ندارد.

وی به حدیث سلسلة الذهب نیز اشاره نمود و خاطرنشان کرد: این حدیث از علی بن موسی الرضا علیه السلام به هنگام ورودش به نیشابور نقل شده و عده کثیری آن را نوشته‌اند که بر اساس آن فرمودند؛ کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِه.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان این که همه امور به ولایت بستگی دارد و به واسطه ولایت مورد قبول واقع می شود، عنوان کرد: امیر مؤمنان علی علیه السلام در سخنی فرمودند؛ من قرآن ناطق هستم؛ بنابراین امام کتاب الله ناطق است در حالی که دشمنان و بدخواهان سعی داشتند امام را بی اهمیت جلوه دهند.

 وی ادامه داد: بر اساس آیات و روایات اگر کسی تمام عمرش را به حج بگذارد، ولی ولایت امام را قبول نداشته باشد حج اش قبول نیست؛ بنابراین امام جان تمام مباحث و حقیقت تمام هستی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی خاطرنشان کرد: زمانی که یزید از سخنرانی امام سجاد علیه السلام احساس خطر کرد، میان سخنرانی ایشان دستور اذان داد. جریانی در طول تاریخ وجود داشت که بر اساس آن سعی می کردند ماجرای حسین بن علی علیه السلام را به فراموشی بسپارند، ولی اهل بیت علیهم السلام نگذاشتند این امر روی دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha