پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مصیب خزاعی

حوزه/ امام جمعه شهرستان درمیان گفت: برای هزینه های حوزه های علمیه همچون شهریه طلاب یک ریال هم توسط دولت پرداخت نمی گردد، لذا می طلبد تا مردم خیر به کمک حوزه های علمیه و ترویج دین بیایند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام مصیب خزاعی امام جمعه شهرستان درمیان، در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قهستان اظهار کرد: علی رغم تمامی صحبت هایی که در خصوص این مناطق می شود، ولی هر کجا رفته ایم جز اتحاد، خوبی و روحیه انقلابی، حسینی و علوی چیز دیگری ندیده ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز روز بازگشایی سنگرهای علم است، باید گفت، افق را باید دید و با توجه به واقعیت های روز جامعه برنامه ریزی کرد.

امام جمعه شهرستان درمیان با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید به دنبال احسن باشند، لذا باید تلاش کنیم تا به این احسن برسیم، خاطر نشان کرد: حوزه علمیه در این منطقه سال ها شکل گرفته و آرزویمان این بوده که درس اخلاق شکل گیرد و افراد از آن بهره ببرند.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: موقوفات بسیاری برای حوزه علمیه در قهستان وجود دارد که نشان دهنده قدمت این منطقه در بحث علم  است.

وی ادامه داد: تا زمانی که اداره اوقافی در این منطقه وجود نداشته باشد وضعیت موقوفات همانگونه که وجود داشته، خواهد ماند و بهتر نخواهد شد، لذا حوزه های علمیه باید این موضوع را پیگیری کنند تا به نتیجه برسد.

امام جمعه شهرستان درمیان با اشاره به اینکه ما به عنوان مردم این منطقه باید مبلغ برنامه های علما باشیم، گفت: در روستای درخش، چهار عالم دفن هستند، و جوانان درخش نیز بارها مراجعه کردند که قبور آن ها مرمت گردد و این تصمیم نیز گرفته شد و وظیفه ماست، قدمتی که از علما داریم را حفظ کنیم تا میراث ماندگار آن ها از بین نرود.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه حوزه ی علمیه وابسته به دولت نیست، ادامه داد: حوزه های علمیه برای مردم و مردم برای حوزه های علمیه هستند

امام جمعه شهرستان درمیان با بیان اینکه استقلال علمای گذشته باعث پیروزی آن ها شده، تأکید کرد: حوزه علمیه باید مستقل باشد، تا بتواند در چنین مواقعی حرفی برای گفتن داشته باشد و دولت ها را هدایت کند.

حجت الاسلام خزاعی گفت: دشمن نمی خواهد سر به تن یک ایرانی حزب اللهی باشد، لذا ما باید حوزه های علیمه را تقویت کنیم و دست آن افرادی که علی رغم خشکسالی های مداوم، به حوزه های علمیه کمک کرده اند را بوسید.

وی مطرح کرد: برای هزینه های حوزه های علمیه همچون شهریه طلاب یک ریال هم توسط دولت پرداخت نمی گردد، لذا می طلبد تا مردم خیر به کمک حوزه های علمیه و ترویج دین بیایند.

امام جمعه شهرستان درمیان با اشاره به اینکه مردم باید حوزه ی علمیه را از خود بدانند و با آن مراوده داشته باشند، ابراز داشت: طلاب باید حضور فعال و موثری در جلسات داشته و روحانیونی که در پایه های بالاتر درس می خوانند نیز به مساجد برسند و برنامه های این منطقه را پوشش دهند.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه حوزه های علمیه را باید دریابیم، افزود: طلاب حوزه های علمیه کم ترین دریافتی را دارند، اما بیشترین خدمات را ارائه می دهند.

وی عنوان کرد: روحانیت باید در برنامه ها حضور داشته باشد تا مراسمات از مسیر خود خارج نشوند، و در مسیر انقلاب و ولایت قرار گیرند، و امید است تا در این منطقه نیز حوزه علمیه غیر از مسیر ولایت و حزب الله راه دیگری را طی نکند.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه نباید فرصت ها را از دست بدهیم، تصریح کرد: طلبه هایی که تازه وارد حوزه علمیه شده اند، باید قدر خود را دانسته و بدانند که مردم آن ها را با دید امام صادق(ع) و امام باقر(ع) می بینند.

وی با اشاره به اینکه طبق روایات مردم در نبود پیغمبران و امامان باید به علما مراجعه کنند، گفت: امام زمان(عج) فرموده اند " در مواردی که در جامعه رخ می دهد به علما مراجعه کنید، علما حجت من بر شما مردم هستند و من حجت خدا بر علما هستم، هر کس علما را رد کند گویا من را رد کرده است."

امام جمعه شهرستان درمیان در ادامه گفت: حادثه تروریستی اهواز که به شهادت چندین تن از هم وطنانمان ختم شد، نشان می دهد که دشمن دست از انقلاب ما برنداشته و نخواهد داشت، لذا باید هوشیار باشیم.

وی گفت: شرایط اقتصاد ما بسیار ناراحت کننده است ولی باید در کنار رهبر انقلاب و حوزه ها باشیم، همنچنین پناه ما باید ولایت و حوزه های علمیه باشد و اتحاد و انسجام خود را حفظ کنیم.

امام جمعه شهرستان درمیان با بیان اینکه امید است حوزه های علمیه در بین مردم حضور داشته باشند تا دشمنان از این فاصله ها استفاده نکنند، گفت:  بدون شک دشمنان انقلاب اسلامی در پشت این جنایات قرار دارند و برخی ها نیز در داخل و خارج زبان دشمن می شوند، لذا باید این افراد را نیز بشناسیم.

حجت الاسلام شبانی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قهستان نیز در این مراسم با بیان اینکه حوزه های علمیه توانسته اند دین را حفظ کنند، اظهار داشت: اگر زحمات حوزه های علمیه از آغاز تا به امروز نبود یقینا از دین و حقایق دینی چیزی باقی نمی ماند.

وی با اشاره به اینکه یقینا دین مدیون تلاش علمی حوزه های علمیه است، افزود: حوزه های علمیه توانسته اند روحیه‌ی دینی مردم را تقویت کنند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قهستان یادآور شد: علما و مبلغانی از حوزه های علمیه برخاستند و در میان مردم تبلیغ دین کرده و همچنین توانستند فکر جامعه را هدایت کنند.

حجت الاسلام شبانی در پایان گفت: امید است قدردان مسئولیت خطیری که بر عهده روحانیت گذاشته شده است، باشیم و بتوانیم به خوبی انجام وظیفه کنیم.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha