جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: یکی از بزرگترین و عظیم ترین گردهمایی های جهان اسلام، راهپیمایی و حرکت اربعین حسینی عاشقان و دلباختگان اهل بیت علیهم السلام می باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی، صبح امروز در جمع مدیران و کارکنان تبلیغات اسلامی سطح استان کردستان، ضمن تسلیت حادثه تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، اظهار داشت: یکی از بزرگترین و عظیم ترین گردهمایی های جهان اسلام، راهپیمایی و حرکت اربعین حسینی می باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: مراسم اربعین حسینی که هر ساله با حضور میلیون ها نفر از عاشقان امام حسین(ع) و اهل بیت علیهم السلام برگزار می شود، حرکتی معنوی است و در راستای زنده نگه داشتن حرکت آزایخواهانه امام حسین علیه السلام می باشد.

این مقام مسئول افزود: لذا مسئولان کشوری و ارشد نظام باید مانند سال های گذشته زمینه های برگزاری مراسم روز اربعین و مهیا ساختن زیرساخت های برگزاری این روز عظیم را در اولویت قرار دهند.

لزوم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام علیرضا کاوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: حرکت و نهضت امام حسین(علیه السلام) در 1400 سال پیش برای احیای سنت رسول خدا(ص) که همان فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، به وقوع پیوست.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سنندج تاکید کرد: لذا نهضت عاشورای حسینی این مهم را به ما گوشزد می کند که نباید هرگز فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی به حاشیه رفته و یا خدایی ناکرده به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام کاوه در ادامه سخنان خود به حرکت عظیم اربعین حسینی در جهان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: استان کردستان و شهر سنندج هر ساله در مسیر حرکت کاروان های پیاده روی اربعین حسینی از بعضی استانهای کشور است، لذا باید بتوانیم به بهترین نحو ممکن از این عاشقان اهل بیت(علیهم السلام) پذیرایی کنیم و خدمات مورد نیاز را به آنان ارائه دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال گذشته موکب ها و ایستگاه های صلواتی بسیاری در شهر سنندج برای پذیرایی و اسکان زائران حسینی ایجاد شد که به صورت شبانه روزی فعال بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha