پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسلامی گفت: همین یگانگی بین مسلمان و غیرمسلمان در تجمع اربعین، موجب مودت، برادری همگان بایکدیگر شده و فرصتی برای معرفی و گسترش دین اسلام به جهانیان است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه تاکستان، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، با اینکه همه کشورها با همکاری صدام علیه این کشور متحد و هماهنگ شده بودند، ولی نتوانستند یک وجب از این خاک  مقدس را در تصرف داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان کرد: دشمنان و رژیم بعث عراق با این که توانستند خرمشهر قهرمان را در تصرف خود داشته باشند، ولی باز هم در برابر ایمان قوی رزمندگان ناچار تسلیم شدند.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس، حماسه های بزرگ و ماندگاری در طول تاریخ رقم زدند که در دنیا بی نظیر بود.

امام جمعه شهرستان تاکستان بیان کر د: از نظر دنیوی نیز شخصی را نمی توان یافت که شخصیتی برجسته و قابل مقایسه با امام حسین(ع) باشد و ایام عزاداری و سوگواری سالار شهیدان فرصتی است تا نگاه و تاملی درباره واقعه تاریخی کربلا داشته باشیم.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان تاکستان بیان کرد: 1400 سال از این واقعه می گذرد، اگر نگاهی به مکتب های دنیا و عقاید داشته باشیم، می بینیم واقعه عاشورا و امام حسین(ع) مکتب ساز بوده و اربعین حسینی تنها مجموعه و اجتماعی است که بی نظیر بوده و باید در تاریخ ثبت شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: تجمع اربعین واقعه ای بی نظیر است که از تمام قومیت ها و ملت ها گردهم آمده و مسلمان و غیرمسلمان در کنار یکدیگر حماسه ای باشکوه خلق می کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: همین یگانگی بین مسلمان و غیرمسلمان در تجمع اربعین، موجب مودت و برادری همگان بایکدیگر شده و فرصتی برای معرفی و گسترش دین اسلام به جهانیان است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی همچنین اقدام کور و ناجوانمردانه گروه تروریستی در به شهادت رساندن جمعی از هموطنان در اهواز را نیز تسلیت و از مسئولین امنیتی و انتظامی خواست که هر چه سریعتر با مسببین این حادثه دردناک برخورد و عاملیین خود فروخته را به ملت ایران معرفی نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha